طرح اصلاح ترکیب اعضاء و وظایف ستاد برنامه‏‌ریزی تحول اداری و شوراهای تحول اداری

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۷/۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۰۸/۱۰

[به موجب ماده ۵ مصوبه شماره ۴۴۴۳۹/۲۰۶ – ۱۳۹۰/۹/۲۰ لغو شده است.]

[به موجب ماده ۵ مصوبه شماره ۱۱۸۵۲/۹۳/۲۰۶ – ۱۳۹۳/۹/۵ لغو شده است.]

شماره ‎‎‎ ‎‎‎ ۲۹۰/۱۳.ط – ‎‎‎ ۱۳۷۹/۷/۳۰


شورای عالی اداری، در هشتاد و هفتمین جلسه مورخ ‎‎‎ ۱۳۷۹/۷/۲۶، ضمن تاکید بر پیگیری اجرای برنامه تحول نظام اداری توسط سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور و ستاد برنامه‏‌ریزی تحول اداری و انجام اصلاحات ساختاری در زمینه سازماندهی و تشکیلات، روش‏ها و فرآیندهای انجام کار و ساده سازی مقررات و مراحل ارائه خدمات دولتی،نیروی انسانی و توسعه فن‏آوری اطلاعات در نظام اداری توسط وزارتخانه‌‏ها، سازمان‏ها و موسسات دولتی و نهادهای عمومی، شوراهای برنامه‏‌ریزی تحول اداری و ستادهای برنامه‌‏ریزی تحول اداری استان‏ها و به منظور تداوم اقدامات و فعالیت‏های شروع شده در این زمینه‏‌ها و تسریع در پیشبرد‏ هدف‏ها و سیاست‏های پیش‏بینی شده در برنامه سوم توسعه، تصویب نمود:

۱ـ ‎‎‎ ستاد برنامه‏‌ریزی تحول اداری فعالیت خود را با هدف‏ها و وظایف و اختیارات پیش‏بینی شده در مصوبه شماره ۲۰۵۶/۱۲/۱، مورخ ۱۹/۲/۱۳۷۷ شورای عالی اداری ادامه خواهد داد و ترکیب اعضای آن به شرح زیر، اصلاح می‏گردد:
ـ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور: رئیس ستاد.
ـ معاون امور مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور.
ـ معاون‏ امور ‏اقتصادی‏ و ‏هماهنگی ‏برنامه ‏و بودجه سازمان‏ مدیریت‏ و‏ برنامه‏‌ریزی کشور.
ـ رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی.
ـ چهارنفر از معاونان وزارتخانه‌‏ها از بخش‏های فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و تولیدی صاحب نظر در مسائل مدیریت، به پیشنهاد رئیس سازمان و تایید رئیس شورای عالی اداری.
ـ چهارنفر صاحب‏نظر درمسائل مدیریت و منابع انسانی و فن‏آوری اطلاعات، به پیشنهاد رئیس سازمان و تایید رئیس شورای عالی اداری.
ـ رئیس مرکز توسعه ‎فن‏آوری و نوسازی اداری.

۲ـ ‎‎‎ شوراهای تحول اداری وزارتخانه‏ها، سازمان‏ها و نهادهای عمومی غیردولتی فعالیت خود را با هدف‏ها، وظایف و اختیارات پیش‏بینی شده در مصوبه شماره ۵۹۵۸/۱۲/۱، مورخ ۲۳/۴/۱۳۷۷ شورای عالی اداری ادامه خواهند داد و ترکیب اعضای آن به شرح زیر اصلاح می‏گردد.
ـ وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی: رئیس شورا.
ـ دو نفر از معاونان وزارتخانه یا سازمان، به انتخاب بالاترین مقام دستگاه اجرایی.
ـ دو نفر صاحب نظر درمسائل مدیریت و فن ‏آوری اطلاعات، به انتخاب وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی.
ـ یک نفر صاحب نظر در مسائل مدیریت و امور اداری، به انتخاب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور.
ـ یک نفر از مدیران صاحب نظر در مسائل مدیریت و امور اداری.
ـ یک نفر از کارکنان صاحب نظر در مسائل مدیریت و امور اداری.

تبصره: انتخاب یک نفرمدیر و کارمند صاحب نظر در مسائل مدیریت و امور اداری، براساس تصویبنامه شماره ۳۸۱۲/۱۱، مورخ ۱۲/۶/۱۳۷۷ ستاد برنامه‌‏ریزی تحول اداری، صورت خواهد گرفت.

۳ـ ستادهای برنامه‏ریزی تحول اداری استان‏ها فعالیت خود را با هدف‏ها، وظایف و اختیارات پیش‏بینی شده در مصوبه شماره ۹۹/۱۴، مورخ ۲۷/۵/۱۳۷۸ شورای عالی اداری ادامه خواهند داد وترکیب اعضای آن، به شرح زیر، اصلاح می‏گردد.
ـ استاندار به عنوان رئیس ستاد.
ـ معاون برنامه‌‏ریزی و اداری و مالی استانداری.
ـ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی استان.
ـ مسئول مرکز آموزش مدیریت دولتی استان.
ـ چهار‏نفر از‏ مدیران کل‏دستگاه‏های‏ اصلی استان از بخش‏های فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و تولیدی، به ‏پیشنهاد استاندار‏ و تصویب‏ شورای‏ برنامه‌‏ریزی ‏و توسعه استان.
ـ دو تا چهارنفر صاحب‏نظر در مسائل مدیریت و فن آوری اطلاعات، به پیشنهاد استاندار و تصویب شورای برنامه‌‏ریزی و توسعه استان.

تبصره: دبیرخانه ستاد برنامه‌‏ریزی تحول اداری استان در سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی استان مستقر می‏باشد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی استان، مسئولیت‏ دبیرخانه ستاد برنامه ‏ریزی تحول اداری استان را به عهده خواهد داشت.

۴ـ مسئولیت اجرای این مصوبه به عهده سازمان مدیریت و برنامه‏‌ریزی کشور می‏باشد و دبیرخانه شورای عالی اداری، گزارش پیشرفت کار برنامه تحول نظام اداری و اقدامات و فعالیت‏های ستاد برنامه‏ریزی تحول اداری، شوراهای تحول اداری دستگاه‏های اجرایی و ستادهای برنامه‏‌ریزی تحول اداری استان‏ها را به صورت دوره‏ای، به شورای عالی اداری ارائه خواهد کرد.
‎‎‎ ‎‎‎
محمدرضا عارف
معاون رئیس جمهور و دبیرشورای عالی اداری