طرح‌ ادغام‌ سازمانهای‌ برنامه‌ و بودجه‌ و امور اداری‌ و استخدامی‌ کشور و تشکیل‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۱۲/۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۱۲/۲۸

شماره ۴۵۰/۱۴ – ۱۶/۱۲/۱۳۷۸

شورای‌ عالی‌ اداری‌ در هشتاد و ششمین‌ جلسه‌ مورخ‌ ۱۳۷۸/۱۲/۱۱ به‌ منظور تحقق‌ مطلوب‌ وظایف‌ و اختیارات‌ رئیس‌ جمهور موضوع‌ اصل‌ یکصد و بیست‌ و ششم‌ قانون‌ اساسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و تأمین‌ یکپارچگی‌ در مدیریت‌ کلان‌ کشور، همسوئی‌ نظامهای‌ مدیریتی‌ با برنامه‌های‌ میان‌ مدت‌ و بلندمدت‌، تمرکز وظایف‌ و فعالیتهای‌ مرتبط‌ و پیوسته‌ و متجانس‌ با یکدیگر در امور برنامه‌ریزی‌، کاهش‌ تداخل‌ و توازی‌ وظایف‌ سازمانهای‌ ستادی‌، ارتقاء توان‌ کارشناسی‌ و تصمیم‌سازی‌ دولت‌ و فراهم‌ نمودن‌ زمینه‌ تحقق‌ مطلوب‌ برنامه‌ توسعه‌ اقتصادی‌، اجتماعی‌ و فرهنگی‌ کشور تصویب‌ نمود:

 ‎‎‎‎۱ـ سازمان‌ امور اداری‌ و استخدامی‌ کشور و سازمان‌ برنامه‌ و بودجه‌ با کلیه‌ وظایف‌، اختیارات‌، مسئولیتهای‌ قانونی‌ و نیروی‌ انسانی‌ و امکانات‌ خود ادغام‌ و نام‌ آن‌ به‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور تغییر می‌یابد در ادغام‌ دو سازمان‌ مراحل‌ و موارد زیر لازم‌الرعایه‌ می‌باشد.
‎‎‎‎۱/۱ـ کمیسیونی‌ متشکل‌ از دبیرکل‌ سازمان‌ امور اداری‌ و استخدامی‌ کشور، رئیس‌ سازمان‌ برنامه‌ و بودجه‌ و معاون‌ حقوقی‌ و امورمجلس‌ رئیس‌ جمهور وظایف‌ و فعالیتهای‌ مورد عمل‌ دو سازمان‌ و سازمانهای‌ تابعه‌ را بررسی‌ می‌کند و با هدف‌ کاستن‌ از وظایف‌ غیرضرور سازمان‌ جدید، آن‌ بخش‌ از وظایف‌ و سازمانهای‌ وابسته‌ را که‌ مرتبط‌ با وظایف‌ اصل‌ یکصد و بیست‌ و ششم‌ قانون‌ اساسی‌ نبوده‌ و قابلیت‌ انتقال‌ به‌ دیگر دستگاههای‌ اجرایی‌ را داشته‌ باشند مشخص‌ خواهد نمود.
‎‎‎‎۲/۱ـ کمیسیون‌ ساز و کار لازم‌ را جهت‌ پیگیری‌ اجرای‌ برنامه‌ سوم‌ توسعه‌ به‌ گونه‌ای‌ که‌ مراحل‌ ادغام‌ دو سازمان‌ وقفه‌ای‌ در اجرای‌ برنامه‌ ایجاد نکند پیش‌بینی‌ می‌نماید.

 ‎‎‎‎۲ـ مسئولین‌ دو سازمان‌ موظفند در اسرع‌ وقت‌ اقدامات‌ لازم‌ را به‌ منظور اصلاح‌ تشکیلات‌ داخلی‌ دو سازمان‌ به‌ گونه‌ای‌ که‌ تا پایان‌ فروردین‌ ماه‌ امکان‌ الحاق‌ دو سازمان‌ و انتصاب‌ مدیریت‌ واحد برای‌ سازمان‌ جدید فراهم‌ گردد بعمل‌ آورند.

تبصره) تا الحاق‌ دو سازمان‌ و انتصاب‌ مدیریت‌ واحد، وظایف‌ و مسئولیتهای‌ سازمانهای‌ مذکور کماکان‌ انجام‌ خواهد شد.

 ‎‎‎‎۳ـ شرح‌ وظایف‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور در چارچوب‌ قوانین‌ و مقررات‌ موضوعه‌ کشور و با توجه‌ به‌ نتایج‌ بررسیهای‌ موضوع‌ بند (۱/۱)، توسط‌ رئیس‌ سازمان‌ تدوین‌ و تا پایان‌ اردیبهشت‌ ماه‌ ۱۳۷۹ به‌ تأیید رئیس‌ جمهور خواهد رسید.

 ‎‎‎‎۴ـ تشکیلات‌ کلی‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور، مشتمل‌ بر عناوین‌ معاونتها و سازمانهای‌ وابسته‌ با توجه‌ به‌ مأموریتها، اختیارات‌ و شرح‌ وظایف‌ سازمان‌ و مطالعات‌ مربوط‌ به‌ ادغام‌ تشکیلاتی‌ آنها توسط‌ رئیس‌ سازمان‌ تا پایان‌ خردادماه‌ تنظیم‌ و پس‌ از تأیید رئیس‌جمهور به‌ مورد اجرا گذاشته‌ خواهدشد.

تبصره) تشکیلات‌ تفصیلی‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور به‌ تأیید رئیس‌ سازمان‌ خواهد رسید.

‎‎‎‎۵ـ معاونان‌ سازمان‌ با پیشنهاد رئیس‌ سازمان‌، تأیید رئیس‌جمهور و حکم‌ رئیس‌ سازمان‌ منصوب‌ می‌گردند.

۶ـ [الحاقی ۱۳۷۹/۷/۲۶]
وظایف، مسئولیت‏ها و اختیاراتی که در قوانین، مقررات و تصویبنامه‏‌ها برای رئیس سازمان برنامه و بودجه یا دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیش‏بینی‏ شده ‏است،‏ به ‏رئیس‏ سازمان‏ مدیریت ‏و ‏برنامه‌‏ریز ی‏کشور ‏محول‏ می‏شود

این‌ تصویبنامه‌ که‌ در (۶) بند و در دو تبصره‌ در جلسه‌ مورخ‌ ۱۱/۱۲/۱۳۷۸ به‌ تصویب‌ شورای‌ عالی‌ اداری‌ رسیده‌ است‌ مورد تأیید است‌.

سیدمحمد خاتمی
رئیس‌ جمهور

تصویبنامه‌ جلسه‌ مورخ‌ ۱۱/۱۲/۱۳۷۸ شورای‌ عالی‌ اداری‌ که‌ در تاریخ‌ ۱۵/۱۲/۱۳۷۸ به‌ تأیید رئیس‌ جمهور رسیده‌ است‌ جهت‌ اجرا ابلاغ‌ می‌گردد.

محمد باقریان
معاون‌ رئیس‌ جمهور و دبیر شورای‌ عالی‌ اداری‌