ضوابط پرداخت پاداش آخر سال ۱۳۷۸

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۱۱/۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۱۱/۲۵

۶۰۸۰۳ت۲۲۲۹۸هـ ـ ۱۳۷۸.۱۱.۱۴


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸.۱۱.۳ بنابه پیشنهاد شماره ۱۱.۵۵۸۰۵ مورخ ۱۳۷۸.۱۰.۴ سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با توجه به‌ قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت ـ مصوب ۱۳۷۴ ـ ضوابط پرداخت پاداش آخر سال ۱۳۷۸ را به شرح زیر تصویب نمود:

۱ـ کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب ۱۳۷۰ ـ نیروهای مسلح، نیروی‌ انتظامی و قوه قضائیه مجازند به کارکنان خود (‌اعم از رسمی ، ثابت ، پیمانی ، خرید خدمت ، قراردادی و موقت) و همچنین اعضای هیأت علمی‌ دانشگاه‍‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند، به شرط رضایت از خدمات آنان، مبلغ ثابت پانصد هزار (۰۰۰‌ر۵۰۰) ریال را به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۷۸ به عنوان پاداش آخر سال (‌عیدی) در بهمن ماه سال جاری ، از محل اعتبارات‌ مصوب خود پرداخت کنند.

‌تبصره ۱ـ به دستگاه‌های موضوع این بند اجازه داده می‌شود پاداش آخر سال (‌عیدی) موضوع این تصویبنامه را بدون الزام به رعایت محدودیت‌های‌ جابجایی اعتبارات در فصول هزینه ، از سرجمع اعتبارات مصوب تأمین و پرداخت و میزان و محل تأمین را به سازمان برنامه و بودجه گزارش نمایند.

‌تبصره ۲ـ پرداخت هرگونه وجه دیگری به عنوان پاداش آخر سال (‌عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این بند ممنوع است.

‌تبصره ۳ـ استفاده کارکنان پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت از پاداش آخر سال (‌عیدی) موضوع این بند، منوط به آن است که این قبیل افراد‌ حداقل شش (۶) ماه در سال ۱۳۷۸ در دستگاه مربوط ، به کار اشتغال داشته و در موقع پرداخت پاداش آخر سال (‌عیدی) نیز مشغول به کار بوده و‌ وجهی به عنوان عیدی یا پاداش سال یا عناوین مشابه آن دریافت نکرده باشند.

۲ـ میزان پرداخت پاداش آخر سال (‌عیدی) کلیه بازنشستگان و مستمری بگیران و حقوق وظیفه از کارافتادگی و حقوق وظیفه وراث مستخدمان متوفای‌ مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی ، مبلغ ثابت پانصد هزار (۰۰۰‌ر۵۰۰) ریال،‌ موضوع بند (۱) این تصویبنامه می‌باشد که از محل ردیف ۵۰۳۳۹۹ اصلاح بودجه سال ۱۳۷۸ تأمین می‌گردد.

۳ـ کسری اعتبار جهت پرداخت عیدی دستگاه‌های اجرایی موضوع بند (۱) از محل اعتبار ردیف ۵۰۳۳۹۹ اصلاح بودجه سال ۱۳۷۸ تأمین و بر اساس‌ مفاد تبصره (۴) قانون مذکور پرداخت می‌گردد.

۴ـ خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویبنامه تمام وقت محسوب می‌شود.

۵ـ شهرداری‌های سراسر کشور مجازند پاداش آخر سال ۱۳۷۸ (‌عیدی) کارکنان شاغل ، بازنشسته ، مستمری بگیر ، وظیفه ازکارافتادگی و حقوق وظیفه‌ وراث مستخدمان متوفای خود را با رعایت مبلغ موضوع بند (۱) این تصویبنامه از محل منابع داخلی خود پرداخت کنند.

۶ـ کلیه شرکت‌های دولتی ، سازمان‌ها ، مؤسسات و شرکت‌هایی که دارای مقررات خاص بوده و شمول قوانین و مقررات عمومی دولت بر آنها مستلزم ذکر‌ نام است، مانند شرکت ملی نفت ایران ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و کلیه شرکتها و مؤسسات تابع آن، سازمان صنایع ملی ایران و تمام‌ شرکت‌ها و سازمان‌های تابع آن ، نهادهای انقلاب اسلامی و مؤسسات عمومی موظفند مبلغ ثابت موضوع بند (۱) این تصویبنامه را به کارکنان شاغل و‌ بازنشسته خود از کل منابع داخلی و همچنین بازنشستگی تابع خود پرداخت نمایند.

حسن حبیبی ـ معاون اول رییس جمهور