آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (۳۳) قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۰۵/۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۶/۰۱

۲۲۹۱۸ت۲۱۶۲۲‌هـ – ۱۳۷۸.۰۵.۲۰


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸.۵.۱۰ بنا به پیشنهاد مشترک شماره ۹۱.۳۷۲۹-۱۰۲.۲۲۱۷ مورخ ۱۳۷۸.۴.۲۸ وزارت راه و ترابری، سازمان‌ برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (و) تبصره (۳۳) قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور آیین‌نامه اجرایی تبصره یاد‌شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ – [اصلاحی ۱۳۷۸/۱۲/۱۸]
اعتبارات موضوع بند “‌و” تبصره (۳۳) بابت خرید اتوبوس و مینی‌بوس ناوگان حمل و نقل مسافری بین شهری و احداث پایانه‌های بار و مسافر با معرفی‌ سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور، که از این پس “‌سازمان ” نامیده می‌شود، براساس مفاد بند مذکور از تبصره (۳۳) این آیین‌نامه به متقاضیان اعم از‌ اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی اعطا خواهد شد.


‌ماده ۲ – اعتبار ردیف ۵۰۳۴۲۴ قانون بودجه سال ۱۳۷۸ به مبلغ بیست میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال برآورده و سازمان تا مبلغ یکصد میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت پرداخت قسمتی از سود و کارمزد تسهیلات پرداختی موضوع مفاد بند “‌و”‌تبصره (۳۳) اختصاص می‌یابد.

‌تبصره ۱ – اعتبار ردیف مذکور، طی سال ۱۳۷۸، با توجه به تخصیص اعتبار سازمان برنامه و بودجه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به حسابی که‌ توسط سازمان تعیین خواهد شود، واریز می‌گردد.


‌ماده ۳ – پس از توافق سازمان با بانک عامل که توسط بانک مرکزی تعیین و معرفی می‌شود مبالغ مذکور به حساب معرفی شده واریز می‌شود بر اساس‌توافق بانک و سازمان، تسهیلات اعتباری با معرفی سازمان، توسط بانک عامل به متقاضیان ارایه خواهد شد.

‌تبصره ۱ – [اصلاحی ۱۳۷۸/۱۲/۱۸]
سازمان با توجه به میزان جذب تسهیلات ،‌ سیاست‌های حمل و نقلی و میزان تولید کارخانجات، نحوه و میزان و اولویت پرداخت یارانه برای‌ اتوبوس و مینی‌بوس پایانه را حسب مورد تعیین و به بانک عامل اعلام خواهد کرد.


‌ماده ۴ – چگونگی پوشش تعهدی و نیز باز پرداخت تسهیلات دریافتی بر اساس توافق فی‌مابین سازمان و بانک عامل خواهد بود.


‌ماده ۵ – باز پرداخت تسهیلات مذکور حداکثر ۵ ساله خواهد بود.


‌ماده ۶ -‌بانک عامل، در پایان هر ماه، گزارش تسهیلات اعطایی به متقاضیان معرفی شده توسط سازمان و میزان جذب آن را به تفکیک موارد مصرف به‌ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه و سازمان منعکس می‌نماید.


‌ماده ۷ – تشخیص مصادیق و سایر موارد ابهام در این آیین‌نامه بر عهده کمیسیون مشترک نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه‌ و بودجه می‌باشد .

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور