‌اصلاح آیین‌نامه استخدامی پیمانی [مصوب ۱۳۷۸/۴/۳۰]

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۰۴/۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۶/۰۱

 شماره ۶۲۷۰۵ت۲۰۲۴۱‌هـ – ۱۳۷۸/۰۵/۱۹


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸/۴/۳۰ بنا به پیشنهاد شماره ۱۱.۳۹۱۶ مورخ ۱۳۷۷.۶.۱۶ سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد‌ تبصره ماده (۶) قانون استخدامی کشوری -‌مصوب ۱۳۴۵ – تصویب نمود:

۱ – آیین‌نامه استخدامی پیمانی (‌موضوع تصویب‌نامه شماره ۵۲۲۸۲ت۶۶۴ مورخ ۱۳۶۸/۶/۱۵)‌ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

‌الف – متن زیر جایگزین ماده (۱۰) و تبصره‌های آن می‌شود.

‌ماده ۱۰- حقوق و مزایای کلیه مستخدمان پیمانی دستگاه‌های دولتی از تاریخ ۱۳۷۸/۱/۱ مانند کارکنان رسمی مشابه و به استناد قانون نظام هماهنگ‌ پرداخت کارکنان دولت و مقررات آن تعیین می‌شود.

‌تبصره ۱ – در صورتی که شرایط بازار کار اقتضا نماید برای استخدام پیمانی برخی افراد با تخصص‌های ویژه و با مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای‌ تخصصی علاوه بر حقوق و فوق‌العاده‌های موضوع قانون نظام هماهنگ پرداخت وجهی تحت عنوان فوق‌العاده مخصوص پرداخت می‌شود. میزان‌ فوق‌العاده یاد شده با پیشنهاد وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی و تصویب شورایی مرکب از دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور،‌ رییس‌ سازمان برنامه و بودجه و وزیر امور اقتصادی و دارایی و یا نمایندگان تام الاختیار آنان تعیین خواهد شد.

‌تبصره ۲ – پرداخت فوق‌العاده موضوع تبصره (۱) این ماده تا سقف ده درصد (۱۰%) تنها با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی بلامانع است.

‌تبصره ۳ – مجموع حقوق و مزایا و فوق‌العاده مخصوص پرداختی به این گونه کارکنان از میزان مقرر در ماده (۱۱) قانون نظام هماهنگ پرداخت تجاوز‌ نخواهد کرد.

ب – مواد (۱۱) و (۱۲) آیین‌نامه یاد شده حذف و شماره مواد بعد از آن به ترتیب اصلاح می‌شود.

۲ – سازمان امور اداری و استخدامی کشور موظف است ظرف یک ماه نسبت به اصلاح دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه استخدام پیمانی و فرم قرارداد‌ استخدام پیمانی در چارچوب این تصویب‌نامه اقدام کند.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور