‌آیین‌نامه اجرایی بند (د) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور [مصوب ۱۳۷۸/۲/۱۵]

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۰۲/۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۳/۰۲

شماره ۱۰۸۸ت۲۱۱۲۸‌هـ – ۱۳۷۸.۰۲.۲۱

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸/۲/۱۵ در اجرای بند د تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح‌ زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ – استفاده معاونان رییس جمهور، وزرا و رؤسای دستگاههای اجرایی از هواپیمای اختصاصی و یا اجاره هواپیما در موارد ضروری زیر بلامانع‌ است:
‌الف – برای مسافرت به نقاطی که سازمان هواپیمایی کشوری و شرکتهای هواپیمایی امکانات پروازی و یا برنامه پروازی ندارد.
ب – برای مسافرتهای منطقه‌ای که بنا به ضرورتهای اجرایی ،‌ محدودیتهای زمانی و مقتضیات منطقه‌ای لازم است برنامه بازدید به صورت زنجیره‌ای‌ تنظیم شود.
ج – برای مسافرتهایی که جدول زمانی تنظیمی آن با برنامه پروازی شرکتهای هواپیمایی قابل انطباق نیست.

‌تبصره – استفاده از هواپیمای اختصاصی برای مسافرتهای خارجی معاون اول رییس جمهور و وزیر امور خارجه با تشخیص ضرورت توسط ایشان‌ بلامانع است.

‌ماده ۲ – استفاده از هواپیمای اختصاصی و یا اجاره هواپیما برای اعزام کارشناسان فنی و مأموران ویژه در مواقع ضروری و فوریتها با تشخیص هیأت‌وزیران بلامانع است.

‌ماده ۳ـ استفاده از هواپیمای اختصاصی برای پروازهای خارجی در مواقعی که مطابق شؤون دولت جمهوری اسلامی مناسب یا به صرفه تشخیص داده‌شده با تایید هیأت وزیران بلامانع است.

‌ماده ۴ – [الحاقی ۱۳۷۸/۳/۳۰]
استفاده از هواپیمای اختصاصی برای مسافرت میهمانان خارجی به تشخیص وزیر امور خارجه بلامانع است.

‌ماده ۵ – [اصلاحی ۱۳۷۸/۳/۳۰]
مقامات مذکور در موارد فوق موظفند شخصاً و بطور رسمی مراتب تایید خود را برای استفاده از هواپیمای اختصاصی یا اجاره آن به مراجع‌ مربوط منعکس نمایند.

‌این متن جانشین تصویب‌نامه شماره ۸۰۵۸۷ت۲۰۹۶۱هـ مورخ ۱۳۷۷/۱۲/۲۲ می‌شود.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور