قانون نحوه تأمین بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۰۲/۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۳/۰۶

ماده واحده –
[اصلاحی به موجب ماده ۷۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت]

شهرداری تهران مکلف است در بودجه سالیانه خود چهار درصد (۴%) از درآمدهای وصولی خود را برای امور فرهنگی، هنری و ورزشی اختصاص و در قالب بودجه سالانه به تصویب برساند. پرداخت تخصیصی بایستی به صورت ماهانه و یک دوازدهم صورت گیرد.

[شهرداری تهران مکلف است در هنگام تنظیم بودجه سالیانه خود چهار درصد (۴%) از درآمد وصولی خود را جهت کمک به تأمین‌ هزینه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اختصاص داده و در قالب بودجه سالیانه به تصویب برساند. پرداخت مبلغ تخصیصی بایستی به‌صورت ماهانه یک دوازدهم صورت پذیرد.

‌تبصره ۱ – جهت تأمین هزینه‌های سال جاری سازمان شهرداری تهران موظف است درصد مذکور را از ابتدای سال جاری پیش‌بینی و پرداخت‌ نماید.

‌تبصره ۲ – جهت تمرکز فعالیتهای فرهنگی هنری در سازمان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، شهرداری تهران موظف است کلیه مراکز باقی مانده با‌ ماهیت فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزش عمومی را طی یک ماه از تاریخ تصویب این قانون به سازمان واگذار و تحویل نماید. سایر فعالیتهای مشابه‌ نیز به تشخیص هیأت امناء به سازمان تحویل می‌گردد.

‌تبصره ۳ – شهرداری تهران مکلف است کلیه مراکزی را که بدواً به عنوان مراکز فرهنگی تأسیس نموده و در حال حاضر استفاده دیگری پیدا کرده به‌ حالت اولیه اعاده و تحویل سازمان نماید.

‌تبصره ۴ – پرداخت کلیه بدهی‌های مالی و پاسخگویی به ادعاهای اشخاص حقیقی و حقوقی علیه مراکز و اماکن فوق تا تاریخ تحویل به سازمان‌ به عهده شهرداری تهران است.

‌تبصره ۵ – این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست.‌]


قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و ۵ تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۳۷۸/۲/۱۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16/2/1378 به تایید شورای نگهبان رسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی – علی اکبر ناطق نوری