‌افزودن پنج ماده به شرح مندرج در ذیل تصویبنامه به عنوان مواد (۶) تا (۱۰) آیین‌نامه اجرایی تبصره (۵۳) قانون بودجه سال ۱۳۷۷ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۷/۰۲/۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۷۷/۰۳/۰۲

شماره ۷۱۴۰ت۱۹۶۲۷‌هـ – ۱۳۷۷.۰۲.۱۹


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۷/۲/۹ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۴۴۳ – ش .پ.ع. مورخ ۱۳۷۷.۲.۶ شورای پژوهش‌های علمی کشور تصویب نمود:

‌پنج ماده به شرح زیر به عنوان مواد (۶) تا (۱۰) به آیین‌نامه اجرایی تبصره (۵۳) قانون بودجه سال ۱۳۷۷ کل کشور – موضوع تصویبنامه شماره ۵۷۶ت۱۹۴۷۸‌هـ مورخ ۱۳۷۷.۱.۱۱ – افزوده می‌شود:

‌ماده ۶- اعتبارات اختصاص یافته موضوع این آیین‌نامه به صورت خارج از شمول قانون محاسبات عمومی کشور و سایر قوانین و مقررات عمومی کشور بوده و‌ با رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند هزینه می‌شود.


‌ماده ۷- دستگاه‌های اجرایی مجازند با اشخاص حقیقی از جمله پژوهشگران خود قرارداد انجام پژوهش منعقد کنند.

‌تبصره – پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی موظفند برای انعقاد قرارداد با سایر دستگاه‌ها رضایت دستگاه متبوع خود را جلب کنند.


‌ماده ۸- گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است به منظور واردات کتب و تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی تسهیلات ویژه‌ای برای دستگاه‌های پژوهشی‌ فراهم کند.


‌ماده ۹- شورای پژوهش‌های علمی کشور مجاز است با توجه به پیشرفت عملیات و مطابقت آن با مصوبات شورا، نسبت به تغییر دستگاه اجرایی و میزان اعتبار‌ مصوب تجدید نظر به عمل آورد و مراتب را ضمن هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه به دستگاه‌های اجرایی ذی نفع ابلاغ کند.


‌ماده ۱۰- احداث، خرید و اجاره ساختمان‌های اداری و خرید خودرو از محل پروژه‌های تحقیقاتی ممنوع است.

حسن حبیبی
‌معاون اول رییس جمهور