قانون ایجاد صندوق ذخیره بسیجیان

تاریخ تصویب: ۱۳۷۶/۰۴/۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳۷۶/۰۵/۲۷

‌ماده واحده – به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اجازه داده می‌شود به منظور رسیدگی به امور رفاهی بسیجیانی که حداقل یک سال بطور‌ مستمر عضو رده‌های مقاومت بوده یا بیش از سه ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند و همچنان به صورت بسیجی فعال و ویژه ادامه‌ خدمت می‌دهند، نسبت به تأسیس صندوقی تحت عنوان صندوق ذخیره بسیجیان – که از این پس صندوق نامیده می‌شود – اقدام کند.

‌تبصره ۱ – بسیجیان موضوع این قانون که عضو صندوق ذخیره دیگری نیستند می‌توانند ماهانه معادل یک درصد از حداقل حقوق پرسنل نیروهای‌ مسلح را به حساب صندوق واریز کنند. دولت نیز موظف است همه ساله معادل دو برابر مبلغ یاد شده را در ردیف خاصی تحت عنوان کمک به صندوق‌ به بودجه سالانه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کند.

‌تبصره ۲ – اعتبار سهم دولت، همه ساله به عنوان کمک در بودجه کل کشور پادار و پس از پرداخت در وجه صندوق به حساب هزینه قطعی منظور‌ می‌شود. صندوق مجاز است مانده وجوه مصرف نشده در پایان هر سال را به سال بعد منتقل کرده و طبق مقررات مورد عمل به مصرف برساند.

‌تبصره ۳ – اساسنامه صندوق با ماهیت اقتصادی و حمایتی و هر گونه اصلاح و تغییر در آن ، همچنین آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون بنا به‌پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تایید ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

[‌اساسنامه صندوق ذخیره بسیجیان]


‌تاریخ تایید شورای نگهبان ۱۳۷۶.۵.۸