قانون تأسیس شرکت پالایش و پژوهش خون

تاریخ تصویب: ۱۳۷۵/۱۱/۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۷۵/۱۲/۲۵

‌ماده واحده – به سازمان انتقال خون ایران اجازه داده می‌شود به منظور اداره امور پالایشگاه خون که با استفاده از اعتبارات بودجه عمومی دولت‌ توسط آن سازمان احداث شده است، شرکت دولتی پالایش و پژوهش خون را تاسیس نماید.

تبصره ۱- اساسنامه شرکت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیات‌وزیران می‌رسد.

[اساسنامه شرکت مادرتخصصی پالایش و پژوهش خون]

‌تبصره ۲- آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی شرکت توسط وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور اقتصادی و دارایی تهیه و به‌ تصویب هیات وزیران می‌رسد.

[آیین‌نامه معاملاتی شرکت پالایش و پژوهش خون]

[‌آیین‌نامه مالی شرکت پالایش و پژوهش خون]

‌تبصره ۳- کارکنان شرکت از لحاظ استخدامی تابع مقررات استخدامی شرکتهای دولتی مصوب ۱۳۵۲.۳.۵ و اصلاحات بعدی آن و از نظر‌ پرداخت مشمول ضوابط و مقررات قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰.۶.۱۳ می‌باشند.

‌تبصره ۴- کلیه وظایف پست‌های سازمانی و امکانات حوزه معاونت تولید سازمان انتقال خون ایران طبق آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیات وزیران‌ می‌رسد به شرکت منتقل خواهد شد.

[‌آیین‌نامه اجرایی تبصره (۴) ماده واحده قانون تأسیس شرکت پالایش و پژوهش خون]

‌تبصره ۵- خون و کلیه فرآورده‌های آن که تا این تاریخ رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گرفت کماکان رایگان خواهد بود.

‌تبصره ۶- آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون حداکثر ظرف دو ماه حسب مورد توسط وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور‌ اقتصادی و دارایی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.


قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و شش تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۳۷۵/۱۱/۷ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1375/11/28 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری