اصلاح ماده (۱۰) اصلاحی مقررات سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران [مصوب ۱۳۷۵/۹/۲۴]

تاریخ انتشار: ۱۳۷۵/۱۱/۰۶

شماره 108859/ت16685ک – ۱۳۷۵/۱۰/۱۸

اکثریت وزرای عضو شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی در جلسه مورخ ۱۳۷۵/۹/۲۴ با توجه به اختیار تفویضی هیأت وزیران ( موضوع تصویبنامه شماره 16632 / ت 30 هـ مورخ ۱۳۷۳/۲/۱۳) و با عنایت به نظر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ( موضوع نامه شماره 1269 هـ ب مورخ 6 / 3 / 1375) تصویب نمودند:

ماده (۱۰) اصلاحی مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران (موضوع تصویبنامه شماره 49047/ت15795ک مورخ ۱۳۷۴/۸/۲۱) به شرح زیر اصلاح می شود:

« ماده 10 – حقوق قانونی سرمایه گذاران خارجی مورد تضمین و حمایت است. سرمایه سرمایه گذاران خارجی چنانچه در مواردی به وسیله قانون به نفع عموم ملی شود و یا اینکه از سرمایه گذاران مزبور سلب مالکیت شود، جبران عادلانه خسارت به عهده سازمان می باشد. در چنین مواردی سرمایه گذار باید ظرف شش ماه از تاریخ سلب مالکیت، تقاضای جبران خسارت وارده را به سازمان تسلیم نماید. سازمان خسارت وارد شده را به قیمت روز محاسبه و ظرف مدت سه ماه جبران می نماید.
سازمان هر منطقه می تواند از طریق عقد قرارداد با بانکها و مؤسسات اعتباری و شرکتهای بیمه نسبت به تضمین های یاد شده اقدام نماید.
تبصره – در صورتی که سرمایه گذاران مذکور در این ماده مایل باشند که تضمین یاد شده بر طبق قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی – مصوب 1334 – انجام شود، باید از قبل پیشنهاد خود را برای سرمایه گذاری به هیأت موضوع ماده (2) قانون یاد شده ارایه نمایند و صدور تضمین مربوط در صورت رعایت مراحل و تشریفات مقرر در آن قانون مجاز خواهد بود.»

این تصویبنامه در تاریخ ۱۵ / ۱۰ / ۱۳۷۵ به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

معاون اول رییس جمهور- حسن حبیبی