‌آیین‌نامه اجرایی ردیف (3) بند (ه) تبصره (۲۹) قانون بودجه سال ۱۳۷۵ کل کشور

تاریخ انتشار: ۱۳۷۵/۰۱/۲۰

15527ت16315ه – ۱۳۷۴/۱۲/۲۸

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۴/۱۲/۲۳ بنا به پیشنهاد وزارتهای فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد ردیف (3) بند (ه)‌ تبصره (29) قانون بودجه سال 1375 کل کشور آیین‌نامه اجرایی ردیف یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:


‌ماده 1 – در این آیین‌نامه، وزارتهای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و آموزش عالی، “‌وزارتها” و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی که دارای دوره‌های‌ تحصیلات تکمیلی هستند “‌دانشگاه” نامیده می‌شوند.

‌ماده 2 – اعتبارات صرفه‌جویی شده موضوع این آیین‌نامه طبق دستورالعملی که به تصویب هر یک از وزارتها می‌رسد به شرح زیر در اختیار دانشگاه‌هایی که‌ می‌توانند در جهت ایجاد یا تقویت دوره‌های تحصیلات تکمیلی اقدام نمایند قرار داده می‌شود.

1 – [اصلاحی ۱۳۷۵/۵/۲۱]
قسمتی از اعتبارات برای خرید دستگاه‌های آزمایشگاهی، تحقیقاتی، مواد و وسایل مصرفی کتب و مجلات علمی به صورت پروفورما.

2 – [اصلاحی ۱۳۷۵/۸/۳۰]
قسمتی از اعتبارات برای ایجاد ظرفیت‌های کارشناسی ارشد و دکترای داخل کشور در دانشگاه‌ها از راه‌های مختلف.

‌ماده 3 – چنانچه دانشگاه به پذیرش دانشجویانی که بورس خارج از کشور آنها با توجه به امکانات داخل کشور به بورس داخل کشور تبدیل گردیده اقدام نماید،‌ تمامی هزینه‌های پیش‌بینی شده برای دانشجو به عنوان شهریه تحصیلی به دانشگاه مربوط اختصاص می‌یابد.

‌ماده 4 – به ازای مدت اقامت دانشجویان بورسیه ترددی و دکترای مشترک در داخل کشور، هزینه‌های دانشجو به دانشگاه پرداخت می‌شود.

‌ماده 5 – [اصلاحی ۱۳۷۵/۸/۳۰]
دانشگاه‌ها مکلفند کلیه صرفه‌جویی‌های حاصل از اجرای این آیین‌نامه را فقط برای تقویت یا ایجاد ظرفیت‌های کارشناسی ارشد و دکترای داخل کشور هزینه نمایند.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور