‌اختصاص پنجاه درصد از ظرفیت پذیرش مراکز آموزش تابع وزارتخانه‌ها، سازمانها و شرکتهای دولتی و سازمان آموزش فنی و‌ حرفه‌ای وزارت کار و امور اجتماعی برای پذیرش دانش‌آموزان شاخه کار دانش

تاریخ انتشار: ۱۳۷۴/۱۱/۲۵

13558ت14144ه – 1374.11.10
&‌آموزش و پرورش – بودجه – کار
&‌وزارت آموزش و پرورش


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1374.11.1 بنا به پیشنهاد شماره 440.102.1202 مورخ 1374.5.3 وزارت آموزش و پرورش، به استناد اصل یکصد و سی و‌هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به ماده (25) آیین‌نامه "‌همکاری وزارتخانه‌ها، سازمانها و مراکز تولیدی و آموزشی در اجرای نظام جدید‌ آموزش متوسطه" – موضوع تصویب‌نامه شماره .27763ت 444 ه مورخ 1371.9.28 – تصویب نمود:

1 – پنجاه درصد از ظرفیت پذیرش مراکز آموزشی تابع وزارتخانه‌ها، سازمانها و شرکتهای دولتی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت کار و امور اجتماعی‌ برای پذیرش دانش‌آموزان شاخه کار دانش اختصاص می‌یابد تا بر اساس ضوابط و مقرراتی که توسط وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های یاد شده تعیین‌می‌شود، نسبت به پذیرش دانش‌آموزان اقدام نمایند.‌

تبصره – در صورت عدم توافق دستگاه‌های موضوع این بند و وزارت آموزش و پرورش، موضوع در کمیسیون فرهنگی هیأت دولت با حضور وزرای‌ دستگاه‌های مربوط مطرح و سهمیه پذیرش دانش‌آموز معین خواهد شد.

2 – هزینه تحصیلی دانش‌آموزان موضوع بند (1) این تصویب‌نامه در دروس عمومی آموزش متوسطه در بودجه سالانه وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی و‌هزینه آموزش تخصصی این دانش‌آموزان تحت ردیف متمرکزی به نام پذیرش دانش‌آموزان کار دانش" پیش‌بینی و بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، به‌دستگاه مربوط پرداخت می‌شود.

‌تبصره – سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم موضوع این بند را برای سال 1375، بر اساس سهمیه مشخص شده برای هر دستگاه و مبلغ هزینه سرانه آموزش‌هر دانش‌آموز، در اختیار دستگاه‌های مربوط قرار می‌دهد.

3 – آزمون مهارت دانش‌آموزان برای کسب گواهی‌نامه مهارت، توسط دستگاه‌های موضوع بند (1) این تصویب‌نامه انجام می‌گیرد. اعتبارات مورد نیاز برای انجام‌آزمونهای یاد شده توسط دستگاه‌های مذکور، بر اساس بند (2) این تصویب‌نامه در اعتبارات سالانه آنها پیش‌بینی می‌شود.

4 – درخواستهای مربوط به انجام آزمونهای مهارت توسط ادارات کل آموزش و پرورش استانها به دستگاه ذیربط داده می‌شود. در صورتی که در موعد مقرر -‌حداکثر یک ماه – دستگاه مربوط برای برگزاری آزمون اقدام نکند، وزارت آموزش و پرورش نسبت به برگزاری آزمون بر اساس ضوابط مربوط اقدام و نتیجه آن را‌برای صدور گواهی‌نامه مربوط، به دستگاه ذیربط اعلام می‌نماید.


‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور