‌قانون تسری افزایش ضریب حقوق کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به قضات و اعضای‌ هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

تاریخ تصویب: ۱۳۷۴/۰۸/۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۷۴/۰۹/۰۱

‌ماده واحده – به دولت اجازه داده می‌شود هر گونه افزایش در ضریب حقوق موضوع ماده یک قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به پایه حقوق‌ اعضای رسمی هیأت علمی، (‌آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب 1368.12.16 مجلس شورای‌ اسلامی و حقوق قضات را به پیشنهاد هیأتی مرکب از وزرای فرهنگ و آموزش عالی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری و دبیر کل سازمان‌ امور اداری و استخدامی کشور تصویب و از تاریخ 1374.1.1 اعمال نماید. بار مالی ناشی از تفاوت زمان اجرای قانون و تاریخ مذکور از محل‌ صرفه‌جویی دانشگاه‌ها و قوه قضاییه تأمین خواهد شد.

‌تبصره – مزایایی که به موجب تبصره 3 ماده 1 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 1370.6.13 مجلس شورای اسلامی به‌ مقامات موضوع تبصره 2 ماده 1 همان قانون تعلق می‌گیرد به نحوی در مورد اعضاء هیأت علمی واجدالشرایط محاسبه و مورد عمل قرار گیرد که از‌حقوق و مزایای بالاترین مرتبه هیأت علمی برخوردار و مابه‌التفاوت حقوق و مزایای خود را با حفظ عنوان‌های دانشگاهی خود دریافت نمایند.
‌بار مالی ناشی از اجرای این تبصره در سال 1374 از محل تبصره 17 قانون بودجه سال 1374 و در سنوات بعد با درج در بودجه سالانه حداکثر از ده‌ درصد (10%) افزایش وصولی ماده 25 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین، تأمین خواهد شد.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه روز چهارشنبه دهم آبان ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب‌ و در تاریخ 1374.8.17 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌رییس مجلس شورای اسلامی – علی‌اکبر ناطق نوری