ادغام شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای، یخچالدار جمهوری اسلامی ایران

تاریخ تصویب: ۱۳۷۳/۰۸/۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳۷۳/۰۸/۲۱

5888/دش – 15/8/1373

شورای عالی اداری در پنجاه‌ و هشتمین اجلاس مورخ ۱۳۷۳/۸/۳ خود بنابه پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به منظور ایجاد حداکثر تجانس و رعایت پیوستگی وظایف و جلوگیری از انجام وظایف متداخل و محدودکردن تشکیلات و استفاده هر چه بهتر و بیشتر از امکانات موجود در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و همچنین در راستای سیاست‌های برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

ماده 1) شرکت سهامی حمل و نقل جاده‌ای یخچالدار در شرکت سهامی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران ادغام شود.

ماده 2) کلیه وظایف، اختیارات، اعتبارات، تجهیزات، وسایط نقلیه، دارایی‌ها و تعهدات و کارکنان شرکت سهامی حمل و نقل جاده‌ای یخچالدار به شرکت سهامی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران انتقال می‌یابد.

تبصره) اتخاذ تصمیم نسبت به امکانات، اموال و تجهیزات مازاد بر نیاز شرکت به عهده مجمع عمومی شرکت حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

ماده 3) وزارت راه و ترابری مکلف است ظرف مدت دو ماه نسبت به اصلاح اساسنامه شرکت سهامی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران اقدام و مراتب را پس از تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور، جهت تصویب به مراجع ذیربط پیشنهاد نماید.

ماده 4) وزارت راه و ترابری مکلف است سازمان و تشکیلات تفضیلی شرکت سهامی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران را با کاهش حداقل 25 درصد پست‌ها و نیروهای ستادی حداکثر ظرف مدت 3 ماه به تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور برساند تا تأیید سازمان جدید پست‌های سازمانی کارکنان موجود دارای اعتبار می‌باشد.

ماده 5) وزیر راه و ترابری موظف است نسبت به اجرای کامل مفاد این مصوبه اقدام و نتایج را به دبیرخانه شورای عالی اداری اعلام نماید.

سیدمحمد میرمحمدی
معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری