‌الحاق متنی به عنوان ماده 49 به آیین‌نامه معاملات سازمان تأمین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۳۷۳/۰۵/۱۰

5055ت162ه – ۱۳۷۳/۵/۱


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۳/۴/۲۶ بنا به پیشنهاد شماره 1753 مورخ 1373.2.24 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأیید وزارت امور‌ اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (3) اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی – مصوب 1358 – تصویب نمود:

‌متن زیر به عنوان ماده (49) به آیین‌نامه معاملات سازمان تأمین اجتماعی الحاق می‌گردد:

"‌ماده 49- به منظور انجام برخی پرداختها و معاملات اضطراری که به لحاظ ضرورت و فوریت موضوع، رعایت بعضی از مقررات این آیین‌نامه و سایر مقررات‌ سازمان در مورد آنها میسر نمی‌باشد، سازمان مجاز است به میزان اعتباری که شورای عالی تأمین اجتماعی همه ساله در بودجه سازمان تصویب و موارد آن را‌ مشخص می‌نماید – که سقف اعتبار مصوب حداکثر از (5%) کل اعتبارات سالانه سازمان تجاوز نخواهد کرد -، بدون الزام به رعایت تشریفات استعلام کتبی،‌ مناقصه و مزایده و سایر مقررات مربوط به پرداخت، تحت ضوابط ذیل اعتبار مربوط را هزینه کرده یا معاملات را انجام دهد:
‌الف – معاملات تا مبلغ یک میلیون ریال با مسئولیت مأمور خرید (‌یا فروش).
ب – معاملات از یک میلیون و یک ریال تا پنج میلیون با تأیید مأمور خرید (‌یا فروش) یا واحد تدارکاتی و تصویب بالاترین مقام واحد و یا مقام مجاز از طرف‌ وی.
ج – معاملات بیش از پنج میلیون ریال و همچنین انجام سایر پرداختها به هر میزان با تأیید و مسئولیت مدیر عامل سازمان و یا مقام مجاز از طرف وی.
‌د – میزان پیش پرداخت از (40%) تجاوز نخواهد کرد. تنخواه‌گردان سپرده حسن انجام کار و نوع و میزان تضمینی که باید در قابل پیش پرداخت حسن انجام کار‌ اخذ گردد، با تشخیص و مسئولیت مدیر عامل و یا مقامات مجاز از سوی وی خواهد بود.
ه – در کلیه موارد اسناد هزینه مربوط با رعایت سایر مقررات این آیین‌نامه با امضای مدیر امور مالی و مدیر عامل سازمان و یا مقامات مجاز از سوی آنان به‌ حساب قطعی منظور می‌شود.

‌تبصره – اعتباراتی که قبلاً با تصویب شورای عالی تأمین اجتماعی بودن رعایت مقررات این آیین‌نامه مصرف شده در صورت انطباق با این ماده، به هزینه قطعی‌ منظور گردد."

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور