‌احتساب هزینه تبلیغات برای فروش کالا، ارائه خدمات و توسعه صادرات در بعضی موارد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی

تاریخ تصویب: ۱۳۷۲/۰۵/۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۷۲/۰۶/۱۶

۶۹۳۴ت۱۸۳ه – ۱۳۷۲.۰۶.۰۶

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۲.۵.۲۰ بنا به پیشنهاد شماره ۳۰.۵.۷۶۷.۵۶۱۹ مورخ ۱۳۷۲.۳.۱ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره یک‌ ماده (۱۴۸) قانون مالیاتهای مستقیم – مصوب ۱۳۶۶ – تصویب نمود:

‌هزینه تبلیغات برای فروش کالا، ارائه خدمات و توسعه صادرات در موارد زیر به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد:
1 – هزینه تبلیغات برای تولید کالا (‌اعم از کشاورزی، صنعتی و معدنی) یا خدماتی که در دوره‌های آتی (‌قبل از بهره‌برداری) عرضه می‌شوند، ظرف ۵ سال از‌ تاریخ شروع به فروش به اقساط مساوی و هر سال تا سقف دو درصد (۲%) فروش آن سال مستهلک خواهد شد.

۲ – هزینه تبلیغات برای شناساندن و معرفی کالاهای تولید داخل (‌عم از کشاورزی، صنعتی و معدنی) و همچنین خدمات در سال اول بهره‌برداری تا میزان پنج‌ درصد (۵%) و برای سال دوم تا سه درصد (۳%) و سنوات بعد هر سال تا دو درصد (۲%) فروش خالص همان محصول قابل قبول در هزینه تولید خواهد بود.

‌تبصره – شمول تسهیلات موضوع بندهای فوق‌الذکر در مورد کالاهای مشمول استاندارد اجباری منوط به داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تأییدیه آن و یا‌ تأییدیه مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خواهد بود.

۳ – هزینه تبلیغات کالاهای صادر شده هفت درصد (۷%) قیمت کالاهای مذکور.

۴ – هزینه تبلیغات فیلم‌های سینمایی تولید داخل کشور تا میزان ده درصد (۱۰%) فروش بلیط هر سال پس از کسر عوارض خواهد بود.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور