‌قانون شمول قانون پرداخت حق محرومیت از مطب به مشمولان لایحه قانونی خدمت نیروی انسانی، درمانی و بهداشتی‌ و اصلاحیه‌های بعدی آن

تاریخ تصویب: ۱۳۷۲/۰۲/۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳۷۲/۰۳/۱۰

‌ماده واحده – مشمولان لایحه قانونی خدمت نیروی انسانی، درمانی و بهداشتی مصوب 1358.9.24 و قانون مربوط به خدمت پزشکان و‌ پیراپزشکان مصوب 1367.1.30 می‌توانند طبق ضوابط مندرج در قانون اجازه پرداخت حق محرومیت از مطب مصوب ۱۳۶۶/۹/۲۲ از حق‌ محرومیت از مطب استفاده کنند.

‌تبصره 1 – پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و دکترای علوم آزمایشگاهی در صورت نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عقد قرارداد‌ خدمتی به شرط تأمین اعتبار مجاز به استفاده از حق محرومیت از مطب موضوع این قانون می‌باشند.

‌تبصره 2 – دامپزشکان مشمولان لایحه قانونی خدمت نیروی انسانی درمانی و بهداشتی مصوب 1358.9.24 و قوانین مربوط به فارغ‌التحصیلان‌ رشته دامپزشکی مصوب 64.6.28 و 1371.10.6 به شرط تأمین اعتبار می‌توانند از حق محرومیت از مطب موضوع این قانون استفاده نمایند.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه روز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و دو مجلس شورای اسلامی‌ تصویب و در تاریخ 1372.2.26 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی – علی‌اکبر ناطق نوری