نحوه تائید صلاحیت اخلاقی و علمی و پرداخت حقوق اساتید و دبیران شاغل و بازنشسته زبان و ادبیات فارسی که به خارج اعزام میشوند

تاریخ تصویب: ۱۳۷۰/۰۷/۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۷۰/۰۷/۰۹

(مصوب دویست و پنجاه و نهمین جلسه مورخ 9/7/70 شورای عالی انقلاب فرهنگی )

موارد زیر در باره اساتید زبان وادبیات فارسی شاغل و بازنشسته در خارج از کشور با توجه به اهمیت موضوع از نظر سیاسی و فرهنگی به تصویب رسید:

1- حقوق اساتید و دبیرانی که به خارج اعزام میشوند، اعم از بازنشسته یا شاغل به ارز پرداخت شود.

2- اظهار نظر در مورد صلاحیت اخلاقی این افراد بعهده وزارتخانه مربوطه باشد (اساتید معمولاً از وزارت فرهنگ و آموزش عالی و دبیران از وزارت آموزش و پرورش می باشند) که کار با تأخیر صورت نگیرد.

3- اساتید دانشگاه ، اعم از شاغلین و بازنشستگان نیاز به گزینش علمی ندارند ولی در مورد دبیران وزارت آموزش و پرورش لازم است امتحان علمی از آنان بعمل آید.

4- برای اساتید و دبیران بازنشسته زبان و ادبیات فارسی که در خارج کشور می باشند لازم است مراتب تائید تعهد ایشان از طریق نمایندگی های خارج کشور و همچنین معرفین داخل کشور انجام گردد.

5- در مورد آقایان دکتر محمد استعلامی برای دانشگاه های کانادا- دکتر احمدی مهدوی دامغانی برای دانشگاه هاروارد – دکتر محمد اسلامی برای دانشگاه پیشاور – خانم دکتر تاجماه آصفی (دبیر آموزش و پرورش) برای دانشگاه پنسیلوانیا، با توجه به سوابق و معرفین آنها، صلاحیت آنها تائید گردید.