‌اساسنامه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور (‌اصلاح اساسنامه شرکت خدمات مهندسی آب)

تاریخ تصویب: ۱۳۷۰/۰۴/۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۷۰/۰۸/۰۵

55305ت104ک – 1370.08.01

‌اکثریت وزرای عضو کمیسیون امور زیربنایی و صنعت هیأت دولت در جلسه مورخ 1370/4/23 با توجه به اختیارات تفویضی هیأت وزیران (‌موضوع تصویبنامه‌ شماره 92958ت897 مورخ 1368.10.17) بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد ماده (17) قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب مصوب 1369.10.11‌ که به موجب آن شرکت خدمات مهندسی آب به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تغییر نام یافته است، اساسنامه شرکت خدمات مهندسی آب را با‌ اصلاحات زیر به عنوان اساسنامه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که از تاریخ 1370.1.1 قابل اجرا است، تصویب نمودند:

1 – ماده (1) اساسنامه به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌ماده 1 – نام و نوع شرکت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور (‌سهامی خاص) که از این پس در این اساسنامه شرکت نامیده می‌شود.

2 – ماده (5) اساسنامه به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌ماده 5 – موضوع و هدف شرکت عبارتست از انجام امور ستادی و پشتیبانی، فنی، تحقیقاتی، تدارکاتی و آموزشی شرکت‌های آب و فاضلاب به شرح زیر بدون‌ آن که منحصر به این موارد باشد:
‌الف – ارائه خدمات مدیریت و نیز انجام مشاوره و ارائه کلیه خدمات فنی و مهندسی در زمینه امور آب و فاضلاب شهری.
ب – برنامه‌ریزی، مطالعه، تهیه طرح، نظارت و همآهنگی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب شهری.
ج – انجام امور تحقیقاتی مرتبط با فعالیت شرکت‌های آب و فاضلاب و همآهنگی و برنامه‌ریزی آموزشی به منظور ارتقاء سطح علمی کارکنان شرکتهای آب و‌فاضلاب.
ه – تهیه استانداردها و رویه‌های اجرایی مربوط به امور آب و فاضلاب شهری به منظور ارائه خدمات بهتر به مشترکین و استفاده بهینه از امکانات. کنترل کیفی‌ پس آب خروجی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بر اساس استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست خواهد بود.
‌و – برنامه‌ریزی و انجام امور پشتیبانی و تدارکاتی شرکتهای آب و فاضلاب.
‌ز – عضویت در کنفرانسها و انجمن‌های بین‌المللی مربوط از طرف وزارت نیرو و اعزام کارشناسان و متخصصان برای شرکت در جلسات آنها و کسب و تبادل‌ اطلاعات تخصصی به منظور انجام مطالعات و پژوهشها و تهیه طرح‌ها.

3 – ماده (20) به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌ماده 20 – معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب شهری مدیر عامل و رییس هیأت مدیره شرکت خواهد بود.

4 – ماده (38) به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌ماده 38 – تغییرات و اصلاحات لازم در اساسنامه و انحلال شرکت به پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب هیأت وزیران خواهد بود.

5 – ماده (39) به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌ماده 39 – مواردی که در این اساسنامه پیش‌بینی نشده است طبق قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب و قانون تجارت و قوانین مربوط عمل خواهد شد.

6 – سایر مواد و تبصره‌های اساسنامه شرکت سهامی خدمات مهندسی آب که در این تصویب‌نامه اصلاح نشده عیناً به عنوان مواد و تبصره‌های اساسنامه‌ شرکت جدید خواهد بود.

‌این تصویب‌نامه در تاریخ 1370.7.28 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است و به موجب نامه شماره 1952 مورخ 1370.7.24 شورای محترم‌ نگهبان مورد تأیید شورای مذکور قرار گرفته است.

‌این تصویب‌نامه در تاریخ 1370.7.28 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور