‌الحاق بندهایی به تبصره قسمت 1 آیین‌نامه نحوه دریافت عوارض فرودگاهی

تاریخ انتشار: ۱۳۶۸/۰۶/۰۱

48782ت523 – 1368.05.14

‌هیأت وزیران در جلسات مورخ 1368.4.17 و 1368.4.28 با توجه به پیشنهاد شماره 6131.11 مورخ 1368.4.25 وزارت راه و ترابری و به استناد‌ اختیارات تفویض شده به دولت از سوی حضرت امام امت قدس سره موضوع نامه 5072 مورخ 1367.2.29 تصویب نمودند بندهای زیر به تبصره قسمت 1‌ آیین‌نامه نحوه دریافت عوارض فرودگاهی به شماره 6412ت160 مورخ 1367.3.10 الحاق گردد.


‌د – ایرانیانی که داری همسر خارجی و مقیم جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، اعم از اینکه همسر آنها دارای تابعیت ایرانی باشند یا نباشند با تأیید وزارت امور‌خارجه خود و همسر و فرزندانشان در هر سال یک بار از پرداخت عوارض فرودگاهی معاف می‌باشند.

ه – اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که جهت فرصتهای مطالعاتی، شرکت در کنفرانسها و سمینارها و دوره‌های کوتاه مدت به خارج از کشور اعزام می‌شوند با تأیید‌ رییس دانشگاه آزاد اسلامی و مطابق آیین‌نامه تدوین شده در وزارت فرهنگ و آموزش عالی و بعد از تأیید وزیر فرهنگ و آموزش عالی یا وزیر بهداشت و درمان‌ و آموزش پزشکی حسب مورد.

‌و – دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور که از امکانات ارز دانشجویی استفاده نمی‌نمایند ولی تحصیل آنها بر طبق ضوابط وزارت فرهنگ و‌ آموزش عالی می‌باشد و هچنین همسر و فرزندان آنها نیز با تأیید وزارت فرهنگ و آموزش عالی یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حسب مورد‌ حداکثر یک بار در سال از پرداخت عوارض فرودگاهی معاف می‌گردند.

‌ز – ایرانیانی که به علت عدم پذیرش کشور مقصد بدون اینکه در آنجا اقامت داشته باشند توسط شرکتهای هواپیمایی به ایران برگردانده می‌شوند با تأیید وزارت‌ امور خارجه می‌توانند از تخفیف صد درصد استفاده و وجوه پرداختی از بابت عوارض فرودگاهی را دریافت نمایند.

ح – مأمورین ویژه روزنامه‌های مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای مأموریت یا خریدهای رسمی به خارج از کشور اعزام می‌شوند با تأیید وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت عوارض فرودگاهی معاف می‌گردند.

ط – ورزشکارانی که از طرف جمهوری اسلامی ایران برای انجام مسابقات ورزشی به خارج از کشور اعزام می‌گردند و کلیه هزینه‌های آنها به عهده دولت‌ جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، با تأیید سازمان تربیت‌ بدنی از پرداخت عوارض فرودگاهی معافند.

ک – جانبازان انقلاب اسلامی با تأیید بنیاد جانبازان.

‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر