‌اتخاذ تصمیماتی در رابطه با فعالیتهای لازم به منظور پرکردن اوقافت فراغت دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۱۳۶۸/۰۴/۰۳

1368.03.22 – 40994 -1368.03.22 – 466

‌وزیر محترم آموزش و پرورش
‌برادر نجفی
‌هیأت وزیران ضمن بررسی گزارش آن وزارت در رابطه با فعالیتهای لازم به منظور پر کردن اوقافت فراغت دانش‌آموزان تصمیمات زیر را اتخاذ نمودند‌. مقتضی است مراتب را از مراجع ذیربط پیگیری نموده و ظرف پانزده روز گزارش پیشرفت کار را به هیأت دولت ارائه نمایید.

1 – کلیه دستگاه‌های اجرایی امکانات خود را از قبیل وسائل حمل و نقل، تأسیسات و فضاهای ورزشی و تفریحی در رابطه با اجرای برنامه‌های تابستانی وزارت‌آموزش و پرورش در اختیار آن وزارت قرار دهند.
‌بدیهی است وزارت آموزش و پرورش در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را با همکاری دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد داد به طوری که امور جاری دستگاه‌های‌ اجرایی مختلف نگردیده و به امکانات واگذاری آسیبی وارد نیاید و هزینه‌های لازم تأمین شود.

2 – وزارت آموزش و پرورش در زمینه بازدید دانش‌آموزان از تأسیسات، کارخانجات و پروژه‌های عمرانی و اشتغال آنان در فعالیتهای اقتصادی کشور (‌اعم از‌ امور صنعتی، کشاورزی، خدماتی) برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه با آن وزارت همکاری نمایند.

3 – سازمان صدا و سیما با همکاری وزارتین آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌هایی را به منظور ارائه الگوی دانش‌آموز مسلمان و انقلابی تهیه و‌ عرضه نموده و سایر برنامه‌های صدا و سیما در رابطه با جوانان با آن هماهنگ شود.

4 – در خصوص فعالیتهای پرورش – تربیتی دانش‌آموزان و رشد آگاهی‌های سیاسی – اجتماعی ایشان وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارتخانه‌های‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات و کشور اقدام نموده و در این زمینه سازماندهی محلی دانش‌آموزان در قالب بسیج و ایجاد اردوگاه‌های پرورشی در هر یک از‌مناطق و ادارات آموزش و پرورش را مورد توجه قرار دهد.

5 – در رابطه با مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های مربوط به فعالیتهای تابستانی دانش‌آموزان از ائمه محترم جمعه و جماعت کمک گرفته شود.

6 – وزارت بازرگانی تأمین کالاهای مورد نیاز جهت انجام برنامه آموزش و پرورش را طبق درخواست آن وزارت در اولویت قرار دهد.

7 – ستادی به منظور کار دائمی و درازمدت در مورد اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان تشکیل گردد.
‌ترکیب اعضا و شرح وظائف این ستاد توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و به دولت ارائه گردد.

‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر