‌اصلاح بندهای 4 و 5 و 6 ماده 2 قانون تشکیل شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور

تاریخ انتشار: ۱۳۶۸/۰۲/۰۲

‌مصوب یکصد و هشتاد و یکمین جلسه مورخ 1367.12.9 شورای عالی انقلاب فرهنگی
‌شماره: 368‌دش – تاریخ: 68.1.28


‌انجام اصلاحات ذیل در قانون تشکیل شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور به تصویب رسید.

‌بند 4 و 5 ماده 2 – روسا و یا سرپرستان دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور با شرایط ذیل جایگزین رؤسا و سرپرستان دانشکده‌های پزشکی کشور‌ می‌گردند.
‌الف – رییس هر یک از دانشگاه‌ها علوم پزشکی که دانشکده پزشکی آن حداقل سه دوره فارغ‌التحصیل دکترای پزشکی عمومی داده باشد و همچنین در‌ چهار رشته تخصص اصلی (‌داخلی، جراحی، اطفال، زنان و زایمان) دارای بخش تخصصی تأیید شده جهت تربیت دستیار و دستیار شاغل در آن‌ رشته‌ها باشند، یکی از اعضاء هیأت علمی را به عنوان نماینده دوم با حق رأی انتخاب خواهد کرد تا در شورا شرکت نماید.

ب – در دانشگاه‌های علوم پزشکی صرفنظر از سه دوره شرط فارغ‌التحصیلی دکترای پزشکی عمومی در صورتی که از چهار رشته تخصصی اصلی فوق‌ دارای دو بخش تخصصی با دستیار شاغل باشند و یا دانشگاه‌های علوم پزشکی که فاقد بخش‌های تخصصی کافی بوده ولی حداقل سه دوره‌ فارغ‌التحصیل دوره دکترای پزشکی را دارا باشند تنها رییس یا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی حق شرکت در شورا را خواهد داشت.

‌بند 6 – ماده 2 – تعداد اعضاء موضوع بند 6 ماده 2 قانون از 5 نفر به 7 نفر افزایش می‌یابد که یک نفر از آنها از متخصصین علوم پایه پزشکی خواهد بود.

‌تبصره – در مواردی که رییس یا سرپرست دانشگاه پزشک نباشد به جای او رییس یا سرپرست دانشکده پزشکی شرکت خواهد نمود.