‌قانون تأسیس شرکت سهامی خاص تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات راهسازی و راهداری

تاریخ انتشار: ۱۳۶۷/۱۱/۲۰

‌ماده واحده – به منظور تأمین تسهیلات و تدارک ماشین آلات پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری (‌به ویژه پروژه‌های راهسازی و راهداری)،‌ تمرکز سرمایه‌گذاری و بهبود نظام بهره‌برداری از ماشین آلات مذکور و نیز سازماندهی امور مربوط به کسب دانش فنی و مهارت حرفه‌ای برای ساخت‌ قطعات و لوازم و تعمیرات ماشین‌آلات مذکور به وزارت راه و ترابری اجازه داده می‌شود شرکتی دولتی تحت عنوان شرکت تأمین ماشین‌آلات و‌ تجهیزات راهسازی و راهداری وابسته به وزارت مذکور تأسیس نماید.
‌این شرکت جایگزین سیستم اجاره ماشین‌آلات وزارت راه و ترابری موضوع قانون مصوب ۱۳۶۰/۱۲/۹ مجلس شورای اسلامی [قانون راجع به اجاره ماشین‌آلات راهسازی] خواهد بود.

‌تبصره 1 – مجمع عمومی شرکت مرکب از وزرای راه و ترابری، برنامه و بودجه و امور اقتصادی و دارایی بوده و ریاست آن به عهده وزیر راه و‌ترابری می‌باشد.

‌تبصره 2 – اساسنامه و آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی و استخدامی شرکت بنا به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و تأیید مجمع عمومی شرکت در‌ چهارچوب این قانون و قانون تجارت به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
‌اساسنامه و آیین‌نامه استخدامی قبل از تصویب هیأت وزیران باید به تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز برسد.

[‌آیین‌نامه معاملات شرکت سهامی خاص تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات راهسازی و راهداری]

[‌آیین‌نامه مالی شرکت سهامی خاص تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات راهسازی و دهداری]


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه بیست و پنجم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای‌ اسلامی تصویب و در تاریخ 1367.11.5 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی