‌تصویب مواردی به منظور مبارزه با حملات احتمالی ددمنشانه رژیم بعثی صهیونیستی در بمبارانهای هوایی و شیمیایی‌ مناطق کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۶۷/۰۵/۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۶۷/۰۶/۱۵

شماره 37308ت430 – ۱۳۶۷/۶/۹

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۶۷/۵/۱۹ بنا به پیشنهاد شماره 35308 مورخ 1367.5.19 کمیته نیروی انسانی کمیسیون ویژه پشتیبانی جنگ هیأت‌ دولت به منظور مبارزه با حملات احتمالی ددمنشانه رژیم بعثی صهیونیستی در بمبارانهای هوایی و شیمیایی مناطق کشور و جلوگیری از عوارض و آثار‌ این گونه حملات و آمادگی نیروهای و مردم و مقابله و کاهش خطرات تصویب نمودند:

‌ستادهای کنترل حوادث و رویدادها می‌توانند نیروی انسانی تیم‌های ذیربط را از بین کارکنان داوطلب کلیه دستگاه‌های مندرج در بند 1 تصویب‌نامه 64330 مورخ 1364.7.23 هیأت وزیران به صورت عضوگیری تأمین نمایند و دستگاه‌های مذکور مکلفند همکاریهای لازم را در این زمینه معمول‌ دارند هماهنگی و ارتباط لازم در این زمینه با ستادهای امور جنگ دستگاه‌های مربوطه خواهد بود.

1 – حقوق و مزایای کارکنان در دوران همکاری به ستاد اعم از دوران آموزش مانور و عملیات توسط دستگاه‌های ذیربط کارکنان پرداخت می‌گردد.

2 – دستگاه‌های ذیربط کارکنان داوطلب همکاری به استادهای مذکور مکلفند در مدت مانور و عملیات به ازاء هر روز حداکثر تا 5000 ریال (‌با توجه به‌ نوع و میزان فعالیت داوطلبان) مشروط بر آن که از مبلغ 50000 ریال در ماه تجاوز نکند بر اساس گواهی ستادهای ذیربط تحت عنوان فوق‌العاده سختی‌ شرایط کار پرداخت نمایند.

3 – همکاری داوطلبان با ستاد در مدت آموزش، مانور و عملیات به عنوان مأموریت تلقی می‌گردد و در صورتی که طی این مدت حوادثی برای کارکنان‌اتفاق افتد که منجر به ازکارافتادگی و یا شهادت آنان گردد حسب مورد مشمول مقررات مربوطه خواهند بود.

4 – کارکنان داوطلب که به استاد همکاری می‌نمایند مکلفند به محض فراخوانی خود را در اختیار ستادهای مربوطه قرار دهند و دستگاه متبوع کارکنان‌ نیز موظف به همکاری لازم در این زمین می‌باشد.

5 – کارکنان داوطلب همکاری با ستاد در مدتی که در اختیار ستاد می‌باشند از لحاظ مقررات اداری و انظباطی تابع ضوابط و مقررات ستادهای ذیربط‌ خواهند بود.

6 – دستورالعمل نحوه ارتباط و همکاری کارکنان دستگاه‌های مذکور و چگونگی خدمت آنان در ستاد هماهنگی کمیته نیروی انسانی توسط ستاد‌ مرکزی کنترل حوادث و رویدادهای به تصویب خواهد رسید.

‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر