‌تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با امور دانشجویان اعزامی و بورسیه‌ها در خارج از کشور و ایجاد آزمایشگاه‌های جدید‌ و تهیه تجهیزات لازم برای آزمایشگاه‌های موجود دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳۶۵/۰۹/۱۷

‌مصوب نود و ششمین جلسه مورخ 1365.9.11 شورای عالی انقلاب فرهنگی
‌شماره: 65.9.11‌دش – تاریخ: 65.9.17


‌در رابطه با امور دانشجویان اعزامی و بورسیه‌ها در خارج از کشور و ایجاد آزمایشگاه‌ها جدید و تهیه تجهیزات لازم برای آزمایشگاه‌های موجود‌ دانشگاه‌ها مقرر می‌گردد.

1 – دفاتر سرپرستی برای دانشجویان اعزامی و بورسیه‌ها در خارج از کشور تشکیل شود و وزارت فرهنگ و آموزش عالی تشکیلات خاصی بوجود‌ آورد و ضوابط و شیوه کار را مشخص نماید.

2 – دانشجویانی که اعزام می‌شوند نه تنها باید متعهد باشند بلکه باید از لحاظ علمی و درسی نیز دانشجویان با استعداد و ممتاز باشند.

3 – اعزام دانشجو باید با توجه به نیازهای دانشگاه‌های کشور انجام گیرد و لذا وزارت فرهنگ و آموزش عالی موظف است در این خصوص بررسیهای‌ کامل به عمل آورد.

4 – در کنار اعزام دانشجو به خارج وزارت فرهنگ و آموزش عالی مکلف است در مورد جذب استاد از خارج برنامه‌ریزی کند.

5 – وزارت فرهنگ و آموزش عالی باید در ایجاد آزمایشگاه‌های جدید و تهیه تجهیزات لازم برای دوره‌های فوق لیسانس و دکتری همچنین تقویت‌ آزمایشگاه‌های موجود در دانشگاه‌ها فعالیت نماید.

6 – وزارت فرهنگ و آموزش عالی سالانه حداکثر تا دو هزار دانشجو به خارج از کشور اعزام نماید.

‌ضمناً مقرر می‌گردد که وزارت فرهنگ و آموزش عالی برنامه خاصی برای اجرای این مصوبه در ظرف یک ماه تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ تقدیم نماید.