‌اصلاح آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۱۰) قانون مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۶۵ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۶۵/۰۷/۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۶۵/۰۸/۰۴

شماره 63398 – 1365.07.28

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۶۵/۷/۲۳ ‌تصویب نمودند آیین‌نامه اجرایی تبصره 2 ماده 10 قانون مقررات صادرات و واردات سال 1365 کل کشور موضوع‌ تصویب‌نامه شماره 38220 مورخ 65.6.30 هیأت وزیران را به شرح زیر اصلاح گردد:

‌ماده چهار به شرح زیر اصلاح گردد:
‌ماده 4 ـ کامیون‌های خارجی حامل بارهای ایران وارده از کشور ترکیه منحصراً از مرز بازرگان وارد و در صورتی که مقصد آنها بازرگان باشد، در گمرک بازرگان‌ تخلیه خواهند شد.

‌تبصره 1 ـ کامیون‌هایی که به صحابت کارنه تیر وارد می‌گردند، از شمول این آیین‌نامه مستثنی هستند.

‌تبصره 2 ـ کالاهایی که تا تاریخ اجرای قانون پروانه‌های آنها به مقاصد داخلی کشور صادر گردیده است (C & F مقاصد داخلی) گشایش اعتبار شده‌اند حمل آنها‌ با همان وسیله حمل اولیه به مقصد مربوطه بلامانع است.

تبصره ۳ـ کالاهایی که مقصد نهایی آنها بازرگان می‌باشد، در صورتی که فاسد شدنی بودن و یا نگهداری آنها نیاز به مراتب ویژه دارد، گمرک بازرگان می‌تواند تا‌ حصول شرایط لازم و تأمین امکانات مورد نیاز برای نگهداری کلیه کالاهای وارده به مرز بازرگان به گمرک سهلان ترانزیت اداری نماید و وزارت راه و ترابری‌ مکلف است کامیون‌های مورد لزوم را در اختیار بگذارد.

‌ماده 6 به مصوبه اضافه می‌گردد.
‌ماده 6 ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است که با هماهنگی وزارت بازرگانی و وزارت راه و ترابری کالاهایی را که از طریق مرز بازرگان وارد‌ خواهند شد، به مقصد بازرگان گشایش اعتبار نموده مراتب را به کلیه بانک‌های کشور ابلاغ نماید.

‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر