‌قانون واگذاری پرداخت حقوق و مزایای ماهانه وراث شهدا و مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و‌ کارمندان کشوری به بنیاد شهید انقلاب اسلامی

تاریخ تصویب: ۱۳۶۴/۱۰/۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۶۴/۱۱/۱۲

‌ماده واحده – از تاریخ تصویب این قانون پرداخت حقوق و مستمری و مزایای مستمر ماهانه وراث آن عده از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ و کمیته‌های انقلاب اسلامی، ارتش، ژاندارمری و شهربانی (‌مشمولین لایحه قانونی مربوط به حقوق مستمری وراث شهدای نیروهای مسلح جمهوری‌ اسلامی ایران مصوب 1359.3.24 شورای انقلاب) و کارمندان کشوری (‌مشمولین قانون برقراری حقوق وظیفه ازکارافتادگی و وظیفه عائله تحت‌تکفل جانبازان و شهدای انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و پرداخت حقوق و مزایای مجروحین جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی مصوب 1361.11.25 و اصلاحات بعدی آن) که بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی شهید یا مفقود شده یا می‌شوند، به بنیاد شهید انقلاب اسلامی محول‌ می‌گردد.

‌تبصره 1 – در صورتی که میزان این وجوه کمتر از مبلغی باشد که بنیاد شهید انقلاب اسلامی برابر ضوابط خود به وراث سایر شهدا و مفقودین‌ پرداخت می‌کند، مابه‌التفاوت آن را به مشمولین این ماده واحده نیز پرداخت خواهد کرد.

‌تبصره 2 – اعتبار مربوط از تاریخ مذکور از بودجه وزارتخانه‌ها و سازمانهای ذیربط کسر و به اعتبار بنیاد شهید انقلاب اسلامی اضافه خواهد شد.

‌تبصره 3 – کلیه صندوقهای بازنشستگی مکلفند کسورات بازنشستگی این قبیل مستخدمین را که به درجه رفیع شهادت نائل می‌گردند عیناً به بنیاد‌ شهید انقلاب اسلامی واریز نمایند.

‌تبصره 4 – نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه‌ها، سازمانها، شرکتهای دولتی و وابسته به دولت مکلفند پس از احراز شهادت و‌ تعیین وراث شهدا و مفقودین و میزان حقوق مستمری آنان و انجام سایر امور مربوط برابر قوانین و مقررات جاری مراتب را به منظور برقراری حقوق و‌ مزایای مستمر ماهانه به بنیاد شهید انقلاب اسلامی اعلام نمایند.

‌تبصره 5 – انجام خدمات رفاهی و برقراری امتیازاتی که به موجب قوانین و مقررات استخدامی موجود به این قبیل مستمری‌بگیران تعلق می‌گیرد‌ کماکان به عهده دستگاه متبوع آن گونه کارمندان خواهد بود و در صورتی که بنیاد شهید انقلاب اسلامی خدمات رفاهی بیشتری را به وارث سایر شهدا و‌ مفقودین ارائه نماید مستمری‌بگیران مذکور نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

‌تبصره 6 – آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط بنیاد شهید انقلاب اسلامی با هماهنگی وزارتخانه‌های سپاه و دفاع و کشور و سازمان امور اداری و‌ استخدامی کشور ظرف مدت سه ماه تهیه و پس از تصویب هیأت وزیران به مورد اجراء گذاشته خواهد شد.

[‌آیین‌نامه اجرایی قانون واگذاری پرداخت حقوق و مزایای ماهانه وراث شهدا و مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران‌ و کارمندان کشوری به بنیاد شهید انقلاب اسلامی]


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و شش تبصره در جلسه یکشنبه بیست و دوم دی ماه هزار و سیصد و شصت و چهار تصویب و در تاریخ 1364.10.26 به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.
‌رییس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی