‌قانون اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران مصوب اردیبهشت ماه ۱۳۵۰

تاریخ تصویب: ۱۳۶۳/۰۹/۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۶۳/۱۰/۱۱

‌ماده واحده – تبصره 2 ماده 10 قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران مصوب اردیبهشت ماه 1350 به شرح زیر اصلاح می‌شود:

‌تبصره 2 – شرکت مکلف است کلیه اموال و تأسیسات مذکور در این ماده را که به موجب این قانون به شرکت منتقل می‌شود، به شرح زیر و به انضمام‌ کلیه مطالبات، پس از تصویب مجمع عمومی، جزء دارایی خود منظور نماید:
‌الف – تمامی ابوابجمعی، حقوق، مطالبات و اموال منقول و غیر منقول شرکت سهامی تلفن ایران، مطابق ترازنامه مصوب 1350.12.29 شرکت‌ مذکور.
ب – اموال منقول و غیر منقول و تأسیسات و لوازم مربوط به مخابرات که متعلق به وزارت پست و تلگراف و تلفن بوده، مطابق آخرین عملکرد‌ طرح‌های مربوط و اطلاعات و مدارک موجود در امور مالی و ذیحسابی طرح‌های عمرانی وزارت مزبور یا امور تسویه سازمان برنامه و بودجه بر حسب‌مورد بر اساس قیمت خرید یا قیمت تمام شده طرح‌های مذکور.
ج – در مواردی که وجوه پرداخت شده جهت طرح، مشخص باشد ولی رقم پرداختی برای هر پروژه آن طرح، به تفکیک قابل استخراج نباشد، شرکت‌ می‌تواند برای تعیین ارزش دفتری تفکیکی هر پروژه و جزئیات آن، از نظر کارشناسان منتخب مجمع عمومی استفاده نماید.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز سه‌شنبه سیزدهم آذر ماه یک هزار و سیصد و شصت و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1363.9.25 به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.

‌رییس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی