‌قانون اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی [مصوب ۱۳۶۳/۲/۱۱]

تاریخ تصویب: ۱۳۶۳/۰۲/۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۶۳/۰۲/۲۳

‌ماده واحده – قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوبه 1362.12.9 به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

1 – تبصره ماده 10 حذف و کلمه عکس‌دار نیز از سطر دوم متن ماده حذف می‌گردد.

2 – تبصره 5 به ماده 16 اضافه شود.
‌رأی‌دهندگان در جبهه‌ها و پادگانها و بیمارستانها و آسایشگاهها و زندانها فقط با ارائه کارت شناسایی مربوط و تأیید مسئول ذیربط در محل رأی خواهند‌ داد.

3 – ماده 33 از سطر چهارم به ترتیب زیر اصلاح می‌گردد.
‌هیأت اجرایی انتخابات را با حضور هیأت نظارت شورای نگهبان به ریاست خود و عضویت رئیس ثبت احوال و دادستان و یا نماینده وی و 8 نفر از‌ معتمدین موضوع ماده 34 تشکیل دهد.

[‌آیین‌نامه اجرایی بندهای ۳ و ۷ ماده واحده قانون اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۶۳/۲/۱۱]

4 – در سطر اول ماده 34 بعد از عبارت سی نفر از معتمدین عبارت “‌با تأیید هیأت نظارت شورای نگهبان” اضافه می‌شود و جمله “‌بنا به” حذف‌ می‌گردد.

5 – تبصره ماده 34 – معتمدین این ماده باید دارای ایمان و الزام عملی به اسلام بجز حوزه‌های اقلیتهای دینی و قانون اساسی و حسن شهرت و‌ سواد خواندن و نوشتن بوده از عوامل مؤثر در تحکیم رژیم سابق و وابسته به گروههای غیر قانونی نباشند.

6 – در سطر اول ماده 75 داخل پرانتز (‌دادستان و یا نماینده وی) اضافه شود.

7 – هر یک از کاندیداها به تنهایی و یا چند کاندیدا مشترکاً می‌توانند در شهرهای کوچک برای هر یک از شعب اخذ رأی یک نفر نماینده و در‌ شهرهای بزرگ هر ده شعبه اخذ رأی یک نفر به هیأت نظارت شورای نگهبان معرفی نمایند. این نمایندگان می‌توانند در محل شعب اخذ رأی حضور‌ داشته باشند و چنانچه تخلفی در شعب اخذ رأی صورت گیرد بدون دخالت مراتب را به هیأتهای اجرایی و نظارت بخش و یا مراکز شهرستان کتباً اعلام‌ خواهند نمود.

[‌آیین‌نامه اجرایی بندهای ۳ و ۷ ماده واحده قانون اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۶۳/۲/۱۱]


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و شصت و سه با حضور و تأیید شورای محترم‌ نگهبان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.