‌قانون اصلاح مواد ۱ و ۳۳ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران

تاریخ تصویب: ۱۳۶۲/۰۸/۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۶۲/۰۸/۲۲

‌ماده واحده – ماده یک و بندهای الف و ب و ج ماده ۳۳ و تبصره ذیل ماده ۳۳ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران به شرح زیر اصلاح می‌شود:

‌ماده یک اصلاحی – معاملات از نظر مبلغ در این آیین‌نامه به سه نوع تقسیم می‌شود:
‌نوع اول – معاملات جزیی که مبلغ آن از دویست هزار ریال تجاوز نکند.
‌نوع دوم – معاملات متوسط که مبلغ آن از دویست هزار ریال بیشتر و از دو میلیون ریال تجاوز نکند.
‌نوع سوم – معاملات عمده که مبلغ آن از دو میلیون ریال بیشتر باشد.

‌بند الف اصلاحی ماده 33 – در مورد معاملات تا مبلغ ده میلیون ریال با تصویب شهردار تهران در حدود اختیارات تفویض شده به شهردار موضوع‌ تبصره الحاقی به بند 3 اصلاحی ماده 45 قانون شهرداری.

‌بند ب اصلاحی – در مورد معاملات از ده میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال با موافقت شهردار تهران و تأیید شورای شهر و تصویب وزارت کشور.

‌بند ج اصلاحی – در مورد معاملات یکصد میلیون ریال و بیشتر به پیشنهاد شهردار تهران با تأیید شورای شهر و وزارت کشور و تصویب هیأت وزیران.

‌تبصره ۱- [تغییر شماره: ۱۳۸۰/۱۰/۱۸]
شهردار تهران می‌تواند در موارد مذکور در ماده 33 اختیار خود را تا مبلغ دو میلیون ریال به رؤسای مناطق شهرداری و مدیران کل یا مدیران‌ عامل سازمانهای تابعه و وابسته تفویض نماید.

‌تبصره ۲- [الحاقی ۱۳۸۰/۱۰/۱۸]
حد نصابهای تعیین شده در موارد فوق، متناسب با شرایط اقتصاد کشور و هماهنگ با نصابهای معاملات دولتی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و‌ با تصویب هیأت‌ وزیران قابل تجدید نظر خواهد بود.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز پنجشنبه دوازدهم آبان ماه یک هزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید‌ شورای نگهبان رسیده است.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی