‌خلاصه کردن اجناسی که مؤسسات دولتی از سازمان تعاون مصرف شهر و روستا خریداری می‌کنند در ۱۱۴ قلم

تاریخ تصویب: ۱۳۶۲/۰۶/۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۶۲/۰۶/۱۶

[به موجب تصویب‌نامه خرید کالاهای مورد نیاز دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح از سازمان تعاون مصرف شهر و روستا، لغو شده است.]

شماره 34708 – 1362.06.06

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1362.6.2 بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی تصویب نمودند:

اقلام و اجناسی که طی تصویب‌نامه‌های شماره 14138 مورخ 60.3.31 و ۱۲۲۸۴۰ مورخ ۱۳۶۰/۱۰/۱۹ هیأت وزیران در چهار گروه عمده احصا و مسئولیت تأمین این اقلام به سازمان تعاون مصرف شهر و روستا واگذار شده‌است در 114 قلم کالا (‌به شرح زیر) خلاصه گردد.

1 ـ کلیه نیازمندی‌های ارگان‌های دولتی در 71 قلم به شرح جداول پیوست که از طریق نخست‌وزیری جهت تکمیل و اعلام نیاز به سازمان‌های دولتی ارسال‌ گردد که حداکثر تا پایان روز 62.7.30 پس از تکمیل جداول مزبور به منظور تهیه تدارک نیازهای مربوطه به سازمان تعاون مصرف شهر و روستا عودت دهند‌. بدیهی است اقلام غیرمندرج در جداول رأساً از طرق سازمانهای دولتی تهیه و تأمین خواهد گردید.

2 ـ کلیه اقلام نیازمندی نیروهای مسلح در چهل و دو قلم طبق لیست پیوست از طریق سازمان تعاون مصرف شهر و روستا تهیه و دیگر نیازهای نیروهای مسلح‌ رأساً از طریق نیروها تهیه و تأمین گردید.

3 ـ سازمان تعاون مصرف شهر و روستا موظف است ظرف مدت 5 روز پس از دریافت درخواست وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، پاسخ خود را مبنی بر‌ امکان و یا عدم امکان تحویل نیاز دستگاه‌ها اعلام نماید و در صورت اعلام آمادگی برای تحویل کالا مکلف است ظرف مدت بیست روز نسبت به صدور حواله‌ کالا اقدام نماید، در غیر این صورت و نیز در صورت اعلام عدم امکان تحویل کالا (‌ظرف پنج روز)، متقاضیان دولتی مجازند کالای مورد نیاز خودرا طبق مقررات‌ و آیین‌نامه‌های مربوط رأساً خریداری نمایند.
‌به واحدهای دولتی مستقر دراستان‌ها اجازه داده می‌شود خریدهای دولتی تا مرز یک‌صد هزار ریال رأساً (‌بر طبق ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوط) انجام دهند و‌ خریدهای مازاد بر یکصد هزار ریال را طبق دستورالعمل فوق با رعایت مواعید مذکور،‌ از طرق واحدهای شهر و روستا به عمل آورند.

4 ـ کلیه مراکز تهیه و توزیع و سایر ادارات ذیربط وزارت بازرگانی و کارخانجات صنعتی و واحدهای تولیدی تحت پوشش سازمان صنایع ملی، بنیاد مستضعفان‌ و سایر وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی مکلفند در تأمین نیازمندی‌های فوق اولویت قطعی سازمان تعاون مصرف شهر و روستا را رعایت نمایند.

‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر

جدول: