‌آیین‌نامه اجرایی ایجاد انگیزه خدمت کارکنان مراکز خدمات کشاورزی روستایی و عشایری

تاریخ تصویب: ۱۳۶۲/۰۵/۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۶۲/۰۶/۱۵

34572 – 1362.06.0

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1362.5.30 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 12105 خ7. مورخ 62.4.11 سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشاورزی و عمران‌ روستایی و اجرای ماده 78 آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد مراکز خدمات کشاورزی و روستایی و عشایری، آیین‌نامه اجرایی ایجاد انگیزه خدمت کارکنان مراکز‌ خدمات کشاورزی روستایی و عشایری را به شرح زیر تصویب نمودند.

‌ماده 1 ـ به کارکنان شاغل در مراکز خدمات کشاورزی، روستایی و عشایری دهستان‌ها علاوه بر پرداخت فوق‌العاده‌های بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات‌ زندگی و محل خدمت موضوع تصویب‌نامه شماره 37724 مورخ 53.10.8 هیأت وزیران وقت واصلاحات بعدی آن با توجه به و محل جغرافیایی خدمت‌ روستا و محروم بودن از امکانات زندگی نظیر آب و برق، تلفن، پست و تلگراف، پزشک، بیمارستان، درمانگاه، داروخانه و غیره که در آیین‌نامه بدی آب و هوا، و…. برای روستا پیش‌بینی نشده مبلغی معادل حداقل 10% و حداکثر تا 50% ودر صورت سکونت در روستا بین حداقل 20% و حداکثر 100% حقوق گروه پایه‌ حسب محروم بودن از تسهیلات زندگی قابل پرداخت است.

‌تبصره 1 ـ نحوه برقراری افزایش مزبور و تخصص نقاط روستایی به یکی از گروه‌های نه‌گانه فوق‌العاده موضوع ماده 4 آیین‌نامه بدی آب و هوا به پیشنهاد‌ کمیسیونی مرکب از مدیران کل یا بالاترین مقام سطح استان زیر نظر مستقیم استاندار یا معاون عمرانی او می‌باشد.

‌تبصره 2 ـ به منطور عملکرد هماهنگ در سطح کلیه دهستان‌های کشور دستورالعمل اجرایی این ماده ظرف سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه توسط وزارت‌ کشاورزی و عمران روستایی تهیه و پس از تأیید سازمان امور اداری واستخدامی کشور جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

‌تبصره 3 ـ از تاریخ اجرای این تصویب‌نامه 100% فوق‌العاده‌های موضوع مواد 3 و 4 مندرج در آیین‌نامه بدی آب و هوا و …. به مستخدمین مشمول این آیین‌نامه‌ که محل جغرافیایی خدمت آنها در نقاط روستایی می‌باشد پرداخت می‌گردد.

‌ماده 2 ـ به منظور جبران ساعات اضافی و انجام مأموریت در محدوده مرکز خدمات روستایی که ماهیتاً نوع فعالیت در مراکز خدمات ایجاب می‌نماید ماهانه‌ حداکثر تا میزان 25% حقوق گروه پایه و فوق‌العاده شغل براساس ارزش‌یابی خدمت مستخدم به مسئولیت رییس مرکز خدمات برحسب آیین‌نامه ارزش‌یابی‌ خدمات پرسنلی مراکز خدمات که حداکثر ظرف سه ماه آینده به تصویب هیأت وزیران می‌رسد قابل پرداخت است.

‌تبصره 1 ـ به کارکنان مراکز خدمات روستایی دهستان که از مزایای این ماده استفاده می‌نمایند فوق‌العاده اضافه کاری ساعتی و فوق‌العاده مأموریت روزانه‌ پرداخت نخواهد شد.

‌ماده 3 ـ مزایای متعلقه دراجرای این آیین‌نامه و همچنین مزایای مندرج در جدول درجه‌بندی نقاط کشور از لحاظ بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی‌ که به کارکنان دولت تعلق می‌گیرد از تاریخ 1360.4.3 به بعد واز بدو اشتغال به کارکنان در مراکز خدمات روستایی از محل اعتبارات جاری دولت قابل محاسبه و‌ پرداخت خواهد بود.

‌ماده 4 ـ وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات دولتی موظفند درخواست همسران کارکنان مراکز خدمات روستایی دهستانهایی را که در واحدهای تابعه آنان به کار اشتغال‌ دارند مورد  توجه قرارداده و موجبات انتقال و اشتغال به کار آنان را در نزدیک‌ترین واحد سازمانی خود در مرکز دهستان ذیربط فراهم آورند.

‌ماده 5 ـ هرگونه تغییر و اصلاح در این آیین‌نامه توسط وزارت کشاورزی و عمران روستایی و سازمان برنامه و بودجه و با همکاری سازمان امور اداری و‌ استخدامی کشور تهیه و تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر