‌نمودار و تشکیلات تفصیلی وزارت مسکن و شهرسازی (‌حوزه مرکزی)

تاریخ انتشار: ۱۳۵۹/۰۶/۰۵

16696 – 1359.06.05


هیأت وزیران در جلسه مورخ 59.5.29 بنا به پیشنهاد شماره 11.1096 مورخ 59.5.27 سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با توجه به ماده 9‌ لایحه قانونی نحوه بازنشسته کردن و بازخرید خدمت کارکنان مازاد بر احتیاج دولت مصوب 59.4.14، نمودار و تشکیلات تفصیلی وزارت مسکن و‌شهرسازی (‌حوزه مرکزی) را به شرح مجموعه پیوست مورد تصویب قرار دادند.

‌سید ابوالحسن بنی‌صدر – رییس جمهور


‌هدف، وظایف، سازمان و پستهای سازمانی وزارت مسکن و شهرسازی
(‌حوزه مرکزی) مردادماه 1359
‌فهرست
‌عنوان شماره صفحه
————————————————————-
‌بخش اول – هدف و وظایف اساسی 1
‌هدف 1
‌وظایف اساسی 1
‌بخش دوم – سازمان وظایف 2
‌الف – وظایف واحدهای مسئول وزیر:
————————————————————-
(1) – بانک مسکن 2
(2) – سازمان مسکن 2
(3) – شرکت سهامی کارخانجات خانه‌سازی ایران 2
(4) – شرکت سهامی تأسیسات ساختمان (‌تسیمر) 2
– شرکت سهامی خاص آسانسورسازی ایران شیندلر 2
(5) – سازمانهای عمران اراضی شهری استانها 2
(6) – مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن 2
(7) – دفتر وزارتی 2
ب – وظایف واحدهای مسئول معاون هماهنگی و قائم مقام وزیر
————————————————————-
(1) – دفتر حقوقی و پارلمانی 2
(2) – دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی 3
پ – وظایف واحدهای مسئول معاون تحقیقات و برنامه‌ریزی 4
————————————————————-
(1) – دفتر حقوقی و پارلمانی 4
(2) – دفتر تجهیز و تشویق بخش خصوصی در امر مسکن 5
(3) – دفتر آمار و برنامه‌ریزی 6
(4) – دفتر طرح‌ریزی و نوسازی شهری 7
ت – وظایف واحدهای مسئول معاون فنی و امور استانها
————————————————————-
(1) – دفتر فنی و اجرایی 8
(2) – ذیحسابی طرح‌های عمرانی 9
(3) – دفتر سنجش و تهیه طرحها 9
ث – وظایف واحدهای مسئول معاون اداری و مالی
————————————————————-
(1) – دفتر تشکیلات و کارگزینی 10
(2) – اداره کل خدمات و تدارکات 11
1 – (2) – اداره خدمات 11
2 – (2) – اداره تدارکات 12
(3) – اداره کل امور مالی 12
‌بخش سوم – پستهای سازمانی 14
‌الف – واحدهای مسئول مستقیم وزیر
————————————————————–
(1) – حوزه وزارت 14
(2) – دفتر وزارت 14
ب – حوزه معاون هماهنگی و قائم‌مقام وزیر 15
—————————————————————
‌حوزه معاونت 15
(1) – دفتر حقوق و پارلمانی 15
(2) – دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی 16
پ – حوزه معاون تحقیقات و برنامه‌ریزی
—————————————————————
‌حوزه معاونت 17
(1) – دفتر تحقیقات و معیارهای ساختمانی و شهرسازی 17
(2) – دفتر تجهیز و تشویق بخش خصوصی ؟؟ مسکن 18
(3) – دفتر آمار و برنامه‌ریزی 19
(4) – دفتر طرح‌ریزی و نوسازی شهری 20
ت – حوزه معاون فنی و امور استانها
—————————————————————
‌حوزه معاونت 20
(1) – دفتر فنی و اجرایی 21
(2) – دفتر سنجش و تهیه طرحها 22
(3) – ذیحسابی طرح‌های عمرانی 23
ث – حوزه معاون اداری و مالی
—————————————————————
‌حوزه معاونت 24
(1) – دفتر تشکیلات و کارگزینی 24
(2) – اداره کل امور مالی 25
1 – (2) – اداره اعتبارات و تعهدات 25
2 – (2) – اداره دریافت و پرداخت 25
3 – (2) – اداره دفترداری و تنظیم حسابها 26
4 – (2) – اداره رسیدگی 26
(3) – اداره کل خدمات و تدارکات 26
1 – (3) – اداره خدمات 26
2 – (3) – اداره تدارکات 28


‌بخش اول – هدف و وظایف اساسی

‌هدف
‌اتخاذ و اعمال سیاستها و تنظیم برنامه‌های جامع و هماهنگ برای تعیین مراکز جمعیت و ایجاد تعادل مطلوب بین جمعیت و وسعت شهرها در سطح‌ کشور، تأمین مسکن و توسعه و بهبود استانداردهای کمی و کیفی مسکن با توجه به هدفهای و مقتضیات اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین ایجاد‌ هماهنگی و تمرکز در تهیه و اجرای برنامه‌های شهرسازی
و ساختمانهای دولتی.

‌وظایف اساسی
– تعیین استانداردهای مسکن، ساختمانهای دولتی و تأسیسات شهری.
‌بررسی مستمر نیازمندیهای مسکن، ساختمانهای دولتی، خانه‌های سازمانی و تهیه
برنامه‌های مورد لزوم.
– تهیه معیارها و ضوابط و آیین‌نامه‌های شهرسازی.
– تهیه طرح جامع و تفصیلی برای هر یک از شهرها با توجه به ضوابط و استاندارهای
مصوب و تعیین ضوابط برای تهیه نقشه‌های هادی و اعلام آن به‌وزارت کشور.
– نظارت بر اجرای مراحل مختلف طرح‌های تفصیلی شهری.
– نظارت بر فعالیتهای شهرسازی بخش خصوصی از حیث رعایت معیارها و ضوابط شهرسازی.
– تهیه و اجرای طرح‌های تأمین مسکن و خانه‌سازی که با اعتبارات دولت انجام می‌شود.
– اجرای طرح‌های مربوط به خانه‌های سازمانی به صورت مستقل.
– نظارت بر امور ساختمانی شرکت‌هایی که در زمینه ایجاد و احداث واحدهای مسکونی
فعالیت دارند و کمک‌های فنی و راهنمایی آنها.
– تهیه و اجرای طرح‌های ساختمانهای دولتی.
– تهیه و اجرای طرح‌های عمران شهری در دست اجرا و طرح‌هایی که انجام آن از طرف
وزارتخانه‌ها و سازمانهای ذیربط در صورت قبول وزارت‌مسکن و شهرسازی به آن ارجاع
می‌شود.
– تهیه و تنظیم موازین و استانداردها و مشخصات فنی برای ساختمانها و مسکن و تحقیق
و بررسی مسائل مربوط به ساختمان و مصالح ساختمانی و‌نیز تهیه استانداردهای لازم
برای مصالح ساختمانی با مکاری مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران.
– اجرای مفاد قانون لغو مالکیت اراضی موات شهری و کیفیت عمران آن مصوب تیر ماه
1358 و اصلاحیه آن مصوب مرداد ماه 1358 و اجرای‌آیین‌نامه مربوط.
‌بخش دوم – سازمان و وظایف
‌الف – وظائف واحدهای مسئول وزیر
(1) – بانک مسکن
(2) – سازمان مسکن
(3) – شرکت سهامی کارخانجات خانه‌سازی ایران
(4) – شرکت سهامی تأسیسات ساختمان
– شرکت سهامی خاص آسانسورسازی ایران – شیندلر
(5) – سازمان‌های عمران اراضی شهری استانها
(6) – مرکز تحقیقات ساختمان و ممکن
(7) – دفتر وزارتی
– گزارش مطالب مهم و فوری به وزیر
– تهیه و تنظیم پیش‌نویسهای مرحومه از جانب وزیر
– ابلاغ دستورات وزیر به مسئولان ذیربط و پیگیری امور ارجاعی تا حصول نتیجه نهایی.
– دریافت، ثبت، توزیع و صدور مکاتبات وزارتخانه.
– مدیریت اسناد و اداره امور بایگانی حوزه مرکزی (‌جاری و راکد) بر اساس مقررات
مربوط.
– انجام امور مخابرات و تلکس
– ترجمه نامه‌های اداری مورد نیاز
– انجام امور تحریرات و بایگانی اوراق و مکاتبات وزارتخانه
– ابلاغ کلیه مصوبات، بخشنامه‌ها و دستورات واصله به واحدهای تابعه
– انجام امور چاپ و تکثیر
ب – وظائف واحدهای مسئول معاون هماهنگی و قائم‌مقام وزیر
——————————————————–
(1) – دفتر حقوقی و پارلمانی
– تهیه و تنظیم متن لوایح قانونی، تصویب‌نامه‌ها، اساسنامه‌ها و آیین‌نامه‌های
مورد لزوم جهت تقدیم به مراجع قانونی.
– رسیدگی و اظهارنظر حقوقی نسبت به ادعاهای اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با
وزارت‌خانه و انجام اقدامات مربوط.
– انجام امور ثبتی و طرح و تعقیب دعاوی وزارتخانه و دفاع از آنها در مراجع قضایی،
اداری و ثبتی.
– اظهار نظر حقوقی و ارائه طرق قانون نسبت به موارد مورد درخواست واحدهای تابعه و
وابسته.
– تنظیم و تدوین مجموعه قوانین و مقررات مورد عمل وزارتخانه و بروز درآوردن آن.
– بررسی و اظهار نظر حقوقی نسبت به مفاد قراردادها و اوراق و اسناد مناقصات و
انجام تشریفات لازم.
– اخذ ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه و انجام تعهد از پیمانکاران و صدور دستور ضبط
ضمانت‌نامه شرکت مستنکف از عقد قرارداد و صدور دستور آزاد‌کردن ضمانتنامه سایر
پیمانکاران.
– انجام اقدامات لازم به منظور اجاره یا خرید ساختمان برای سازمانهای دولتی.
– جمع‌آوری و تمرکز اسناد و مدار مربوط به اموال غیر منقول دولتی و ثبت مشخصات و
تغییرات آنها.
– تهیه گزارشهای لازم برای قائم‌مقام وزیر به منظور دفاع از لوایح قانونی
وزارتخانه در مجلس.
– ارائه نتایج فعالیتهای عمرانی وزارتخانه به مجلس و تهیه پاسخ به سئوالات
نمایندگان.
– جمع‌آوری و تنظیم مطالبی که در مجلس در مورد وزارتخانه مطرح می‌شود و تهیه
گزارش‌های لازم.
– شرکت در کمیسیونهای مختلف مجلس و کمیسیون تنقیح لوایح نخست‌وزیری.
– اعمال حقوق مالکیت دولت نسبت به املاک و رقبات دولتی.
(2) دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی
– تهیه ضوابط و مقررات لازم برای واگذاری واحدهای مسکونی ساخته شده.
– رسیدگی به تقاضای واگذاری مسکن و تعیین افراد واجد شرایط.
– تهیه و پیشنهاد ضوابط و مقررات لازم برای نگهداری و بهره‌برداری از آپارتمانها و
مجتمع‌های مسکونی و شهرکها.
– رسیدگی به امور مربوط به مجتمع‌ها مسکونی و خانه‌های سازمانی.
– ترتیب تشکیل جلسات مجتمع عمومی مالکان آپارتمانها در موارد لزوم.
– رسیدگی به اعتراضات ناشی از عدم تراضی شرکاء آپارتمانها در مورد پرداخت هزینه‌ها
مشترک.
– بررسی شکایات واصله از سوی افرادی از مراجع مختلف در باب فعالیتهای واحدهای
تابعه و وابسته، ارجاع موارد به واحدهای ذیربط، پیگیری‌اقدامات و تهیه پاسخ لازم.
– برقراری حسن ارتباط بین مردم و واحدهای وزارتخانه.
– اجرای طرح‌های اطلاعاتی و انتشاراتی برای آگاهی افکار عمومی.
– برقراری ارتباط مستمر با رسانه‌های گروهی به منظور اجرای سیاستهای انتشاراتی.
– مطالعه و بررسی مطالب مربوط به وزارت مسکن و شهرسازی در رسانه‌های گروهی و ارائه
پاسخ‌ها لازم.
– اداره امور کتابخانه و آرشیو اطلاعات و انتشارات:
– برگزاری مصاحبه‌ها و تشکیل سمینارها، کنفرانسها، بازدیدها.
ب – وظایف واحدهای مسئول معاون تحقیقات و برنامه‌ریزی
——————————————————–
(1) دفتر تحقیقات و معیارهای ساختمانی و شهرسازی
——————————————————–
– تحقیق و بررسی در مسائل مربوط به ساختمان (‌مصالح، مهندسی، طراحی محیط و
فعالیتهای ساختمانی) با استفاده از دستگاه‌های فیزیکی و‌آزمایشگاهی.
– بررسی و مطالع در مورد امکانات صنعتی کردن ساختمان و تولیدات ساختمانی و تهیه
برنامه‌های لازم.
– تهیه و تدوین استانداردها، معیارها و ضوابط و آیین‌نامه‌های عملی و اجرایی مربوط
به ساختمان و مسکن و شهرسازی با توجه به شرایط اقلیم،‌اقتصادی اجتماعی و فیزیکی.
– تشکیل کنفرانسها، معیارها و دوره‌های آموزشی و نمایشگاه‌های مصالح ساختمانی و
انجام آزمایشهای فنی و صدور گواهینامه در مورد مصالح و‌روشها اجزاء ساختمان و
لوازم ساختمانی.
– ایجاد نمایشگاه‌های مصالح ساختمانی و انجام آزمایشهای فنی و صدور گواهینامه در
مورد مصالح و روشها، اجزاء ساختمان و لوازم ساختمانی.
– تهیه و تنظیم ضوابط و مقررات لازم برای هدایت و کنترل شهرنشینی.
– بررسی و اظهار نظر نسبت به قوانین و لوایح و آیین‌نامه‌هایی که در زمینه شهرسازی
تهیه شده.
– رسیدگی به پیشنهادات و طرح‌های شهر و شهرک‌سازی.
– انتشار و توزیع نتایج حاصل از تحقیقات و پژوهشها به صورت کتابها، گزارشها و
مجلات فنی.
(2) دفتر تجهیز و تشویق بخش خصوصی در امر مسکن
——————————————————–
– تهیه ضوابط و مقررات اجرایی لازم برای تشویق و گسترش فعالیتهای خانه‌سازی بخش
خصوصی و شرکتها به منظور تحقق برنامه‌های میان مدت و‌سالانه پیش‌بینی شده برای بخش
خصوصی.
– بررسی و طرح سیستمهای تأمین اعتبارات مسکن به منظور تجهیز بخش خصوصی در اجرای
برنامه‌های تأمین مسکن.
– بررسی قوانین و مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری با دستگاه‌ها
مسئول در امر تهیه لوایح قانون و آیین‌نامه مربوط به مسکن‌یا تجدید نظر در آنها
‌تهیه مشخصات فنی و ضوابط و شرایط لازم و قراردادهای نمونه برای راهنمایی مؤسسات و
شرکت‌هایی که می‌خواهند پیشنهاداتی برای برنامه‌ها و‌سیاست‌های مسکن ارائه نمایند.
– رسیدگی به پیشنهادهای بخش خصوصی که از امکانات دولت در زمینه ایجاد ساختمان و
مسکن استفاده می‌نمایند و کسب نظر واحدهای ذیربط به‌لحاظ رعایت ضوابط و معیارهای مصوب.
– انجام اقدامات لازم برای تهیه طرح‌ها ضروری در جهت ایجاد و توسعه شرکت‌های
تعاونی مسکن در سطح مملکت.
– تشویق و تجهیز شرکت‌های تعاونی مسکن و فراهم‌آوردن امکانات برای فعالیت اینگونه
شرکت‌ها.
– تهیه فهرست جامع از شرکتهایی که برای احداث واحدهای مسکونی مجتمع سرمایه‌گذاری
می‌نمایند، تأیید صلاحیت آنها و تنظیم قراردادهای تیپ‌برای فروش به لحاظ حفظ منافع
خریداران.
– نظارت بر چگونگی عملکرد شرکتهایی که در زمینه ایجاد و احداث واحدهای مسکونی
فعالیت دارند و تهیه ضوابط و مقررات اجرایی لازم به منظور‌ملزم ساختن آنها جهت
اجرای تعهدات خود.
– تهیه ضوابط و مقررات لازم برای واگذاری واحدهای مسکونی ساخته شده به گروه‌های
مختلف اجتماعی.
– توزیع مصالح ساختمانی مورد نیاز طرح‌ها و بخش خصوصی.
(2) دفتر آمار و برنامه‌ریزی
– تهیه فهرست انواع آمار و اطلاعات مربوط به امور مسکن، ساختمانهای عمومی و
شهرسازی و تعیین مقاطع زمانی گردآوری آمار و اطلاعات.
– تهیه طرح‌های آمار و جمع‌آوری و تهیه ارقام و اطلاعات مورد نیاز از طریق برقراری
سیستم جمع‌آوری آمارهای جاری و انجام آمارگیریهای دوره‌ای و‌اتفاقی.
– بررسی و ارائه طریق آماری عوامل مؤثر در بخش ساختمان و مسکن.
– تهیه و انتشار نتایج بررسی‌های آماری
– دریافت یک نسخه از جداول حاوی آمار و اطلاعات پیشرفت پروژه‌ها از دفتر سنجش و
تهیه طرح‌ها و بروز درآوردن سیستم اطلاعاتی.
– بررسی تطبیقی آمار و اطلاعات بخش ساختمان و مسکن در رابطه با رشد اقتصادی کشور
به منظور تهیه برنامه.
– همکاری با سازمان برنامه و بودجه در تهیه برنامه‌های بلند مدت مسکونی و ساختمانی
عمومی و عمران شهری.
– تهیه برنامه‌های میان مدت مسکن و ساختمانهای عمومی و عمران شهری
– بررسی عرضه و تقاضای مصالح ساختمان و نیروی انسانی و برنامه‌ریزی در جهت توزیع
هماهنگ با رشد اقتصادی کشور.
– بررسی درآمد خانواده‌ها و تعیین گروه‌های درآمد که مشمول کمکها و حمایتهای دولت
از قبیل معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.
– تهیه برنامه لازم برای اجرای طرح‌های مربوط به آمادگی ملی و بسیج غیر نظامی و
ارسال آن به سازمان برنامه و بودجه.
– همکاری با واحدهای خارج از مرکز و سازمانهای وابسته در برآورد احتیاجات ساختمان
و ممکن مصالح ساختمانی و تنظیم برنامه‌های لازم.
– تهیه آمار و اطلاعات مربوط به اسامی و مشخصات افرادی که به طرق مختلف از امکانات
و تسهیلات سازمانها و مؤسسات دولتی (‌واحدهای‌مسکونی، زمین و وام) برای تأمین مسکن
استفاده نموده‌اند، و ارائه نتایج به دفتر تجهیز و تشویق بخش خصوص در امر معدن.
– تهیه دستورالعملهای لازم برای راهنمایی واحدهای در تهیه برنامه و بودجه و
پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز.
– تهیه برنامه و بودجه سالانه وزارتخانه بر اساس پیشنهاد واحدهای و پیگیری در
سازمان برنامه و بودجه جهت تصویب.
– تهیه پیشنهاد اصلاحیه یا متمم بودجه در صورت لزوم.
– تهیه گزارش تحلیلی از نحوه اجرای بودجه.
– ارشاد و راهنمایی واحدهای خارج از مرکز در تهیه و اجرای بودجه.
(4) دفتر طرح‌ریزی و نوسازی شهری
——————————————————–
– تهیه شرح خدمات مهندس مشاور طرح‌های شهرسازی و تجدید نظرهای لازم در موارد
ضروری.
– تهیه پیشنهاد اصلاح طرح در موادی که تجدیدنظرهای مذکور در فوق موجب تغییر مبلغ
قرارداد می‌شود و ارسال آن به دفتر سنجش و تهیه طرحها.
– بررسی و اظهار نظر نسبت به طرح‌های جامع و تفصیلی تهیه شده از طریق کمیته‌های
فنی و طرح نتایج در شورای عالی شهرسازی و معماری.
– نظارت بر اجرای مراحل مختلف طرح‌های تفصیلی شهری از طریق دفتر سنجش و تهیه
طرح‌ها و ادارات کل مسکن و شهرسازی.
– تهیه مشخصات و ضوابط لازم برای شناخت محلاتی که مشمول نوسازی می‌شوند.
– مطالعه و ارائه پیشنهاد برای نوسازی بهسازی محلات فرسوده و قدیمی و اجرای
طرح‌های مصوب.
– ارزیابی کار مهندسین مشاور و اعلام نتایج به دفتر سنجش و تهیه طرح‌ها.
– تهیه آیین‌نامه‌ها، ضوابط و دستورالعملهای لازم برای نوسازی و بهسازی ؟؟ فرسوده
و قدیمی.
– ارشاد و راهنمایی دستگاه‌های ذیربط در مورد مسائل ناشی از اجرای طرح‌های جامع
شهری.
– تهیه طرح‌های توسعه شهری که ؟؟؟؟ وزارت مسکن و شهرسازی ارجاع می‌شود.
– اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهرسازی که مخالف طرح جامع
می‌باشند.
– تا ارث بر فعالیتهای نوسازی شهری بخش خصوصی از حیث رعایت ضوابط و معیارهای
شهرسازی با توجه به طرح‌های توسعه‌ای.
– بررسی و اظهارنظر و همکاری در تهیه طرح‌های شده عبور و مرور و خطوط سریع‌السیر
منطقه‌ای و شهری از لحاظ ارتباط با طرح‌های جامع شهری و‌یا اثرات آن بر بافت موجود
شهری.
ت – وظائف واحدهای مسئول معاون فنی و امور استانها
——————————————————–
(1) دفتر فنی و اجرای
– بررسی و انجام اقدامات لازم در خصوص درخواستها و احتیاجات واحدهای استانی در
زمینه رفع مشکلات فنی و اجرایی مربوط.
– رسیدگی به اختلافات پیمانکاران و مهندسین مشاور با مجریان طرح و ابلاغ نتایج به
مقامات ذیربط.
‌با بررسی پیشنهادات مجریان پروژه‌های در مورد تشکیل جلسات کمسیونهای موضوع ماده
71 قانون محاسبات عمومی و انجام اقدام لازم.
– ابلاغ دستورالعملهای فنی و اجرایی به واحدهای استانی و سایر واحدهای ذیربط.
– پیگیری امور ارجاعی به واحدهای استانی
– تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز طرحها که امکان تهیه آنها در استانها نمی‌باشد.
– همکاری با واحدهای ذیربط در برگزاری گردهم‌آیی‌ها در مورد مسائل فنی و اجرای
متشکل از مدیریتهای مرکز و استانها و پیگیری تصمیمات متخذه‌در زمینه‌های فوق.
– بررسی و اظهار نظر نسبت به درخواستها و پیشنهادات واحدهای استانی در مورد نقل و
انتقال کارکنان فنی در رابطه با لزوم ایجاد هماهنگی در سطح‌کشور بر اساس حجم کارها
و تعداد کارکنان فنی هر استان.
– همکاری و تشریک مساعی با واحدهای استانی درباره پروژه‌هایی که اجرای آنها از
اولویت خاصی برخوردار باشند.
– تهیه پروژه و انجام اقدامات مربوط در موادی که ارجاع کار به مهندس مشاور از نظر
هزینه و وقت مقرون به صرفه نباشد.
– رسیدگی و تأیید پروژه‌های تهیه شده توسط مهندس مشاور و واحدهای استانی در صورت
لزوم.
– انجام اقدامات لازم در زمینه تهیه پروژه‌های ساختمان‌های تخصصی.
– بررسی و تهیه ضوابط و مشخصات فنی پناهگاه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی.
– تهیه نقشه‌ای تیپ ساختمانی و ارسال آن به واحدهای استانی.
– نظارت بر اجرای پروژه‌های مربوط و تهیه و ارسال گزارشهای پیشرفت کار.
– انجام اقدامات لازم به منظور تشکیل کمیسیونهای تحویل موقت و قطعی در مورد
پروژه‌های واحدهای استانی و اعزام نماینده برای شرکت در‌کمیسیونها در صورت لزوم.
(2) ذیحسابی طرح‌های عمرانی
——————————————————–
– دریافت طرح‌های عمرانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی.
– افتتاح حساب بانکی برای طرح‌های ابلاغ شده.
– تأمین اعتبار هزینه‌ها در قالب بودجه عمرانی مصوب.
– تهیه و تنظیم اسناد هزینه
– صدور درخواست وجه به خزانه‌داری کل بر اساس تخصیص سازمان برنامه و بودجه –
رسیدگی و تسجیل اسناد و مدارک مربوط به هزینه‌ها
– پرداخت هزینه‌ها در قالب اعتبارات مصوب.
– وصول درآمدها، سپرده‌ها و مطالبات و انتقال آنها به خزانه‌داری کل.
– تحویل اسناد به سرممیز حسابها.
– ثبت و نگهداری حساب درآمد هزینه.
– تنظیم و نگهداری حساب درآمد هزینه.
‌تمرکز حسابها و امور حسابداریهای وزارت امور اقتصادی و دارایی پس از گواهی ممیز
در موعد مقرر.
– نگهداری اوراق و اسناد بهادار.
– اجرا قرارها و دادنامه‌ها صادره توسط دیوان محاسبات
– رفع نقص از اسناد و حسابها واخواهی شده.
(3) دفتر سنجش و تهیه طرحها
——————————————————–
– طرح سیستمهای نظارتی برابر شرح عملیات طرحها.
– تهیه و تنظیم برنامه زمان‌بندی طرحها و پروژه‌های عمرانی.
– نظارت بر پیشرفت طرح‌ها و چگونگی مطابقت عملیات با برنامه‌های پیش‌بینی شده،
بررسی علل عقب‌افتادگی آنها و تهیه گزارشهای لازم.
– رسیدگی به درخواست وجه واحدهای خارج از مرکز بر اساس پیشرفت پروژه‌ها و
دستورالعملهای مربوط.
– درخواست تخصیص اعتبار از سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی
متناسب با پیشرفت کار طرحها و دستور حواله به مجریان‌مربوط.
– تجزیه و تحلیل عملیات اجرایی از حیث میزان بهره‌وری و سنجش عملکرد واحدهای
اجرایی از نظر کارآیی و انجام عملیات پیش‌بینی شده و جذب‌اعتبار.
– اخذ اطلاعات مربوط به طرح‌های در دست اجرا و ظرفیت ارجاع کار به مهندس مشاور و
پیمانکاران از سازمان برنامه و بودجه و اعلام آن به واحدهای‌ذیربط
– اعلام نتایج ارزشیابی وضع مهندسان مشاور و پیمانکاران که از طریق واحدهای ذیربط
وصول می‌شود، به سازمان برنامه و بودجه.
– تهیه و تنظیم موافقت‌نامه طرح‌ها بر اساس مقررات و دستورالعملهای مربوط.
ث – وظایف واحدهای مسئول معاون اداری و مالی
(1) دفتر تشکیلات و کارگزینی
——————————————————–
– انجام اقدامات لازم به منظور تأمین نیازمندیهای استخدامی وزارتخانه در چهارچوب
بودجه جاری و پیشنهادی واحدهای مربوط.
– بررسی و مطالعه امور استخدامی وزارتخانه و ارائه پیشنهادهای لازم.
– اجرای قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های استخدامی.
– ایجاد، نگهداری و بروز درآوردن مجموعه اطلاعات و آمار پرسنلی و تجزیه و تحلیل
اطلاعات و بروز درآوردن گزارشهای لازم و ارسال آن به واحدها.
– بررسی و سنجش آهنگ دوام نیروی انسانی در واحدهای سازمان و تعیین علل نوسانات آن
و ارائه پیشنهادات لازم.
– تهیه طرح گردش محل خدمت کارکنان و طبقه‌بندی مناطق خدمت.
– تشکیل و نگهداری کلیه سوابق و پرونده‌های استخدامی کارکنان.
– پیش‌بینی تعداد بازنشستگان در ماه‌های مختلف سال و تهیه گزارشهای لازم
– انجام امور دفتری دادرسیهای اداری کارکنان.
– بررسی و تهیه طرح‌های سازمانی با توجه به خط‌مشی‌های برنامه‌ای و تغییرات
وظیفه‌ای.
– بررسی و مطالعه مستمر سیستمها و روشهای عملیات و اداری، به منظور حذف تشریفات
زائد.
– پیاده کردن جریان کار، ایجاد شرایط مناسب‌تر کارآیی و سازمانی و تهیه طرح‌های
اجرایی لازم.
– بررسی و مطالعه درباره نیازهای جا و مکان و تسهیلات جهت نیاز ساختمان ؟؟ تهیه
استاندارهای جا و مکان و طرح جای‌یابی و استقرار واحدها.
– بررسی و تهیه استانداردهای کمی و کیفی وسایل و ملزومات اداری.
– تهیه و اجرای برنامه‌های آموزشی مورد نیاز.
– انجام امور مربوط به اعزام مالیاتهای نمایندگی و کارشناسان به سمینارها و
کنفرانسهای بین‌المللی.
– تهیه شرح وظایف پستهای سازمانی و انجام اقدامات لازم در جهت ابلاغ آن به شاغلین.
– ارزشیابی مشاغل جدید بر اساس شرح وظایف تهیه شده و جای یابی آنها در طرح
طبقه‌بندی و ارزشیابی مشاغل.
– بررسی و مطالعه نتایج و اثرات اجرای طرح طبقه‌بندی و ارزشیابی مشاغل و تهیه
پیشنهادهای اصلاحی.
– همکاری با دفتر آمار، برنامه و بودجه در تهیه بودجه اسمی.
– ارزشیابی کارکنان به منظور ارتقاء دوره و ترفیع پایه و اعطای سایر مزایا.
– بررسی نیازمندهای رفاهی کارکنان و تهیه طرح‌های لازم (‌درمانی، بهداشتی، تعاونی،
ورزشی، تفریحی، مددکاری اجتماعی و غیره) بر اساس اولویتها.
– تأمین موجبات اجرای طرح‌های رفاهی از طریق خدمات داخلی یا خارج از وزارتخانه.
– بررسی تقاضاهای وام مسکن، و وام ضروری و طرح نتایج حاصله در کمیسیون مربوط.
(2) اداره کل خدمات و تدارکات
——————————————————–
1 – (2) اداره خدمات
– بررسی و تعیین تأسیسات و تسهیلات مورد نیاز ساختمانهای وزارتخانه.
– اجرای طرح‌های استاندارد وسائل و لوازم اداری و جا و مکان.
– ارائه آمار و اطلاعات برای تهیه بودجه خدماتی و تدارکاتی وزارتخانه به قسمت
مربوطه.
– انجام امور مربوطه به نگهداری، تعمیر، استفاده از وسائل نقلیه و پیش‌بینی تعداد
وسائط نقلیه مورد نیاز.
– مطالعه به منظور تأمین موجبات کاهش استهلاک و حداقل سوخت وسائل نقلیه و
دستگاه‌های سردکننده و کرم‌کننده و پیش‌بینی لوازم و سوخت مورد‌نیاز.
– حفظ و نگهداری ساختمانهای مورد استفاده وزارتخانه و تأسیسات مربوط به – نگهداری
و اداره تأسیسات برق، آب، تلفن، آسانسور، حرارت مرکزی‌و دستگاه‌های تهویه.
– انجام امور مربوط به تعمیر و تنظیف ساختمانهای حوزه مرکزی وزارتخانه.
– حفظ انتظامات در محوطه داخلی ساختمانهای حوزه مرکزی وزارت‌خانه و راهنمایی
مراجعان.
– اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری دائمی از وقوع آتش‌سوزی و سایر سوانح
– اداره امور انبارها و انجام خدمات، مربوط و امور حمل و نقل کالاها.
– نگهداری وسائل و ملزومات مستعمل و اسقاط فنی و اداری.
– انجام امور حمل و نقل کالاها.
2 – (2) اداره تدارکات
——————————————————–
– پیش‌بینی احتیاجات وزارتخانه از نظر وسائل و ملزومات اداری و فنی و برآورد هزینه
خرید آنها.
– تهیه برنامه زمانی تأمین احتیاجات با توجه به تخصیص اعتبار، گنجایش انبار و
زمان‌های مناسب خرید و مقادیر پیش‌بینی شده کالاهای مورد نیاز.
– ارائه آمار و اطلاعات مربوط به لوازم و وسائل موجود و مورد نیاز وزارتخانه
– جمع آوری، طبقه‌بندی و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات مربوط به کالاهای خریداری
شده و مصرف شده و گزارش آن به مقامات ذیربط.
– مقایسه و تجزیه و تحلیل مقدار مصرف کالاهای مختلف و گزارش آن به مقامات مربوط.
– بررسی و شناسایی قیمت کالاهای مورد نیاز و نگهداری اطلاعات مربوط.
– تهیه مایحتاج وزارتخانه در حدود اعتبارات مصوب و بر اساس مقررات و استاندارهای
موجود.
– نظارت بر تحویل کالاهای خریداری شده به انبار و تعقیب کسریهای و ضایعات خرید.
– بررسی مقررات معاملاتی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی در صورت لزوم.
(3) اداره کل امور مالی
——————————————————–
– تأمین اعتبار هزینه‌های پرسنلی، اداری، سرمایه‌ای و پرداخت‌های انتقالی در قالب
بودجه مصوب.
‌تهیه و تنظیم اسناد هزینه و لیست حقوق حوزه مرکزی و پرداخت هزینه‌های مربوط
– رسیدگی و تسجیل اسناد و مدار مربوط به هزینه‌های حوزه مرکزی.
– وصول وجوه اعتبارات حوزه مرکزی و نگهداری حسابهای مربوط.
– وصول درآمدها، سپرده‌ها و مطالبات وزارتخانه و انتقال آنها به حساب خزانه‌داری
کل.
– ثبت و نگهداری حساب درآمد و هزینه وزارتخانه.
– تهیه گزارشهای مای مورد نیاز و ارسال آن به مقامات و واحدهای مربوط
– پیشنهاد اصلاح و ترمیم بودجه در صورت لزوم.
– رسیدگی به موجودی انبارهای و نگهداری حساب اموال بر حسب تعداد و مقدار و ارسال
آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی.
– تهیه و تنظیم صورت تفریغ بودجه در پایان هر سال و ارسال آن به وزارت امور
اقتصادی و دارایی.
‌الف – واحدهای مسئول مستقیم وزیر
(1) – حوزه وزارت
1 – وزیر
2 – منشی
(2) – دفتر وزارتی
1 –
2 –
3 – مدیر کل
4 – معاون امور ترجمه و چاپ و تکثیر
5 – معاون امور دبیرخانه
6 – مترجم
7 – مترجم
8 – متصدی تلکس
9 – مسئول تحریرات
10 – ماشین‌نویس
11 – ماشین‌نویس
12 – ماشین‌نویس
13 – ماشین‌نویس
14 – ماشین‌نویس
15 – ماشین‌نویس
16 – ماشین‌نویس
17 – ماشین‌نویس
18 – ماشین‌نویس
19 – ماشین‌نویس
20 – ماشین‌نویس
21 – ماشین‌نویس
22 – ماشین‌نویس
23 – مسئول چاپ و تکثیر
24 – متصدی چاپ و تکثیر
25 – متصدی چاپ و تکثیر
26 – متصدی چاپ و تکثیر
27 – متصدی چاپ و تکثیر
28 – مسئول امور دفتری
29 – متصدی امور دفتری
30 – متصدی امور دفتری
31 – متصدی امور دفتری
32 – متصدی امور دفتری
33 – متصدی امور دفتری
34 – کارشناسی مدیریت اسناد
35 – مسئول بازرگانی
36 – بایگان
37 – بایگان
38 – بایگان
39 – مسئول امور دفتری
40 – متصدی امور دفتری
41 – متصدی امور دفتری
42 – متصدی پیگیری
43 – متصدی پیگیری
44 – نامه‌رسان
45 – نامه‌رسان
46 – نامه‌رسان
47 – نامه‌رسان
48 – نامه‌رسان
49 – نامه‌رسان
50 – نامه‌رسان
51 – نامه‌رسان
ب – حوزه معاون هماهنگی و قائم مقام وزیر
——————————————————–
52 – معاون هماهنگی و قائم مقام وزیر
53 – منشی
(1) – دفتر حقوقی و پارلمانی
——————————————————–
54 – مدیر کل
55 – معاون
56 – ؟؟
57 – کارشناسی امور حقوقی و دعاوی
58 – کارشناسی امور حقوقی و دعاوی
59 – کمک کارشناس امور حقوقی
60 – کارشناس امور قراردادها و مناقصات
61 – کارشناس امور قراردادها و مناقصات
62 – کارشناس آمار و اموال غیر منقول
63 – کمک‌کارشناس آمار
64 – کارشناس امور پارلمانی
65 – کمک کارشناس جمع‌آوری و پیگیری مصوبات پارلمانی
66 – کارشناس تهیه و تنظیم لوایح
(2) – دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی
——————————————————–
67 – مدیر کل
68 – معاون روابط عمومی و مطبوعات
69 – معاون امور اجتماعی و مسکن
70 – کارشناس امور اجتماعی
71 – کارشناس امور اجتماعی
72 – کارشناس امور اقتصادی
73 – کارشناس امور اقتصادی
74 – مددکار اجتماعی
75 – مددکار اجتماعی
76 – مددکار اجتماعی
77 – کمک مددکار اجتماعی
78 – کارشناس رسیدگی به شکایات
79 – کمک کارشناس رسیدگی و پیگیری شکایات
80 – کارشناس روابط عمومی
81 – کارشناس روابط عمومی
82 – کمک کارشناس روابط عمومی
83 – کارشناس امور سمعی و بصیری
84 – کمک کارشناس امور سمعی و بصیری
85 – کتابدار
86 – کتابدار
87 – کارشناس عکس‌برداری و میکروفیلم و میکروفیلمها
88 – کمک کارشناس عکس‌برداری و میکروفیلم و میکروفیلمها
89 – کمک کارشناس آرشیو اطلاعات
90 – کارشناس ارزشیابی
91 – کارشناس ارزشیابی
92 – کمک کارشناس ارزشیابی
پ – حوزه معاون تحقیقات و برنامه‌ریزی
——————————————————–
93 – معاون تحقیقات و برنامه‌ریزی
94 – منشی
(1) – دفتر تحقیقات و معیارهای ساختمانی و شهرسازی
——————————————————–
95 – مدیر کل
96 – معاون
97 – معاون
98 – کمک کارشناس اداری
1 – (1) گروه تحقیقات ساختمانی
——————————————————–
99 – رییس
100 – کارشناس معماری
101 – کارشناس ساختمان
102 – کارشناس ساختمان
103 – کارشناس ساختمان
104 – کارشناس امور اجتماعی
2 – (1) گروه تحقیقات مصالح ساختمانی
——————————————————–
105 – رییس
106 – کارشناس صنایع و مصالح ساختمانی
107 – کارشناس صنایع و مصالح ساختمانی
108 – کارشناس امور شیمی مصالح
109 – کارشناس امور شیمی مصالح
110 – کارشناس مخزن
111 – کمک کارشناس مخزن
3 – (1) کارگاه
——————————————————–
112 – سرپرست کارگاه
113 – فلزکار
114 – فرزکار
115 – تراشکار
116 – آهنگر
117 – لوله‌کش
118 – خمکار
119 – نقاش
120 – درودگر
121 – مکانسین تأسیسات
122 – تکنیسین برق
123 – بنا
4 – (1) گروه تحقیقات شهرسازی
——————————————————–
124 – رییس
125 – کارشناس شهرسازی
126 – کارشناس برنامه‌ریزی شهری
127 – کارشناس برنامه‌ریزی شهری
128 – کارشناس امور اقتصادی
129 – کارشناس امور اقتصادی
130 – مدیر کل
131 – کمک کارشناس اداری
132 – معاون
133 – کارشناس شهرسازی و معماری
134 – کارشناس ساختمان
135 – کارشناس ساختمان
136 – کارشناس تأسیسات
137 – کارشناس معماری
138 – معاون
139 – کارشناس امور اقتصادی
140 – کارشناس امور اقتصادی
141 – کارشناس امور اقتصادی
142 – کارشناس امور بانکی
143 – کارشناس بررسی تولیدات کارخانجات خانه‌سازی
144 – کارشناس بررسی تولیدات کارخانجات خانه‌سازی
145 – کمک کارشناس آمار
146 – کمک کارشناس آمار
147 – کارشناس مسئول امور سازمانهای وابسته
148 – کارشناس امور سازمانهای وابسته
149 – کارشناس امور سازمانهای وابسته
150 – کارشناس امور سازمانهای وابسته
(3) – دفتر آمار و برنامه‌ریزی
——————————————————–
151 – مدیر کل.
152 – معاون
153 – معاون
154 – کمک کارشناس اداری
155 – کارشناس آمار
156 – کارشناس آمار
157 – کارشناس آمار
158 – کمک کارشناس آمار
159 – کمک کارشناس آمار
160 – کمک کارشناس آمار
161 – کمک کارشناس آمار
162 – متصدی ارشیو
163 – کارشناس برنامه‌ریزی
164 – کارشناس برنامه‌ریزی
165 – کارشناس برنامه‌ریزی
166 – کارشناس برنامه‌ریزی بسیج غیر نظامی
167 – کارشناس بودجه
168 – کمک کارشناس بودجه
(4) – دفتر طرح‌ریزی و نوسازی شهری
——————————————————–
169 – مدیر کل
170 – معاون
171 – کمک کارشناس اداری
1 – (4) گروه مطالعات اجتماعی و اقتصادی
——————————————————–
172 – رییس
173 – کارشناس امور اقتصادی
174 – کارشناس جغرافیا
175 – کارشناس جامعه‌شناسی
176 – کارشناس تأسیسات شهری
177 – کارشناس ترافیک
178 – کارشناس امور اجتماعی
2 – (4) گروه بررسی طرح‌های شهری
——————————————————–
179 – رییس
180 – کارشناس شهرسازی و معماری
181 – کارشناس شهرسازی و معماری
182 – کارشناس شهرسازی و معماری
183 – کارشناس شهرسازی و معماری
3 – (4) گروه نظارت بر اجرای طرح‌های شهری
——————————————————–
184 – رییس
185 – کارشناس شهرسازی و معماری
186 – کارشناس شهرسازی و معماری
187 – کارشناس شهرسازی و معماری
188 – کارشناس شهرسازی و معماری
ت – حوزه معاون فنی و امور استانها
——————————————————–
189 – معاون فنی و امور استانها
191 – مدیران
192 – معاون
193 – معاون
194 – کمک کارشناس امور اداری
1 – (1) گروه معماری و تهیه ؟؟
——————————————————–
195 – رییس
196 – کارشناس معماری
197 – کارشناس معماری
198 – کارشناس معماری
199 – کمک کارشناس معماری
200 – کمک کارشناس معماری
201 – کمک کارشناس معماری
202 – کمک کارشناس معماری
2 – (1) گروه محاسبات فنی
——————————————————–
203 – رییس
204 – کارشناس محاسبات فنی
205 – کارشناس محاسبات فنی
206 – کارشناس محاسبات فنی
207 – کارشناس محاسبات فنی
208 – کمک کارشناس محاسبات فنی
209 – کمک کارشناس محاسبات فنی
3 – (1) گروه برآورد
——————————————————–
210 – رییس
211 – کارشناس برآورد
212 – کارشناس برآورد
213 – کمک کارشناس برآورد
214 – کمک کارشناس برآورد
4 – (1) گروه تأسیسات و برق
——————————————————–
215 – رییس
216 – کارشناس تأسیسات و برق
217 – کارشناس تأسیسات و برق
218 – کارشناس تأسیسات و برق
219 – کمک کارشناس تأسیسات و برق
220 – کمک کارشناس تأسیسات و برق
221 – کارشناس تأسیسات
222 – کارشناس تأسیسات
(2) – دفتر سنجش و تهیه طرحها
——————————————————–
223 – مدیر کل
224 – معاون
225 – معاون
226 – کمک کارشناس اداری
1 – (2) گروه تهیه طرحها
——————————————————–
227 – رییس
228 – کارشناس تهیه طرح
229 – کارشناس تهیه طرح
230 – کارشناس تهیه طرح
231 – کارشناس تهیه طرح
232 – کارشناس تهیه طرح
233 – کمک کارشناس تهیه طرح
234 – کمک کارشناس تهیه طرح
235 – کمک کارشناس تهیه طرح
2 – (3) گروه سنجش و تهیه گزارشها
——————————————————–
236 – رییس
237 – کارشناس سنجش طرحها
238 – کارشناس سنجش طرحها
239 – کارشناس سنجش طرحها
240 – کارشناس سنجش طرحها
241 – کارشناس سنجش طرحها
242 – کمک کارشناس سنجش طرحها
243 – کمک کارشناس سنجش طرحها
244 – کارشناس آمار و تهیه گزارشها
245 – کارشناس آمار و تهیه گزارشها
(3) – ذیحسابی طرح‌های عمرانی
——————————————————–
– ذیحساب (‌مأمور از وزارت امور اقتصادی و دارایی)
– معاون (‌مأمور از وزارت امور اقتصادی و دارایی)
– معاون (‌مأمور از وزارت امور اقتصادی و دارایی)
246 – معاون
247 – کمک کارشناس اداری
248 – حسابدار مسئول اعتبارات و تعهدات
249 – حسابدار
250 – حسابدار
251 – حسابدار مسئول دریافت و پرداخت
252 – حسابدار
253 – حسابدار
254 – حسابدار
255 – حسابدار
256 – حسابدار مسئول امور ضمانت‌نامه‌ها و اوراق بهادار
257 – حسابدار
258 – حسابدار
259 – حسابدار مسئول دفترداری و تنظیم حسابها
260 – حسابدار
261 – حسابدار
262 – حسابدار
263 – حسابدار
264 – حسابدار مسئول رسیدگی
265 – حسابدار
266 – حسابدار
267 – مسئول امور دفتری
268 – متصدی امور دفتری
269 – بایگان
270 – بایگان
271 – ماشین‌نویس
272 – ماشین‌نویس
273 – ماشین‌نویس
274 – ماشین‌نویس
ث – حوزه معاون اداری و مالی
——————————————————–
275 – معاون اداری و مالی
276 – منشی
(1) – دفتر تشکیلات و کارگزینی
——————————————————–
277 – مدیر کل
278 – معاون امور کارگزینی
279 – کمک کارشناس امور اداری
280 – کارشناس امور استخدامی
281 – کارشناس آمار پرسنلی
282 – کمک کارشناس آمار پرسنلی
283 – کارگزین مسئول انتصاب و انتقال ترفیع و مزایا
284 – کارگزین
285 – کارگزین مسئول استخدام و بازنشستگی
286 – کارگزین
287 – کارگزین مسئول مأموریتها و مرخصی‌ها
288 – کارگزین
289 – مسئول بایگانی
290 – بایگان
291 – بایگان
292 – ماشین‌نویس
293 – ماشین‌نویس
294 – ماشین‌نویس
295 – کارشناس رفاه
296 – کارشناس امور تعاون
297 – کمک کارشناس امور اجتماعی
298 – معاون تشکیلات و روشها
299 – کارشناس تشکیلات
300 – کارشناس روشها
301 – کمک کارشناس امور اداری
302 – کارشناس آموزش
303 – کارشناس طبقه‌بندی مشاغل
304 – کمک کارشناس امور اداری
(2) – اداره کل امور مالی
——————————————————–
‌مدیر کل (‌مأمور از وزارت امور اقتصادی و دارایی)
‌معاون (‌مأمور از وزارت امور اقتصادی و دارایی)
‌معاون (‌مأمور از وزارت امور اقتصادی و دارایی)
305 – کارشناس امور مالی
306 – کمک کارشناس امور اداری
307 – کمک کارشناس امور اداری
308 – بایگان
1 – (2) اداره اعتبارات و تعهدات
——————————————————–
309 – رییس
310 – معاون
311 – حسابدار
312 – حسابدار
313 – حسابدار
2 – (2) اداره دریافت و پرداخت
——————————————————–
314 – رییس
315 – معاون
316 – حسابدار
317 – حسابدار
318 – حسابدار
3 – (2) اداره دفترداری و ؟؟ حسابها
——————————————————–
319 – رییس
320 – معاون
321 – حسابدار
322 – حسابدار
323 – حسابدار مسئول اموال
324 – جمعدار
4 – (2) گروه رسیدگی
——————————————————–
325 – رییس
326 – معاون
327 – حسابدار
328 – حسابدار
(3) – اداره کل خدمات و تدارکات
——————————————————–
329 – مدیر کل
330 – معاون
331 – کمک کارشناس اداری
1 – (3) اداره خدمات
——————————————————–
332 – رییس
333 – راهنما
334 – انباردار
335 – انباردار
336 – مسئول کاخداری
337 – کاردان فنی
338 – راننده
339 – راننده
340 – راننده
341 – راننده
342 – راننده
343 – راننده
344 – کاردان فنی
345 – راننده
346 – راننده
347 – راننده
348 – راننده
349 – راننده
350 – راننده
351 – سرخدمتگزار
352 – سرخدمتگزار
353 – سرخدمتگزار
354 – خدمتگزار
355 – خدمتگزار
356 – خدمتگزار
357 – خدمتگزار
358 – خدمتگزار
359 – خدمتگزار
360 – خدمتگزار
361 – خدمتگزار
362 – خدمتگزار
363 – خدمتگزار
364 – خدمتگزار
365 – سرنگهبان
366 – نگهبان
367 – نگهبان
368 – سرنگهبان
369 – نگهبان
370 – نگهبان
371 – نگهبان
372 – مکانیسین تأسیسات
373 – مکانیسین تأسیسات
374 – تکنسین تلفن
375 – سرتلفنچی
376 – تلفنچی
377 – تلفنچی
378 – سر تلفنچی
379 – تلفنچی
380 – تلفنچی
2 – (3) اداره تدارکات
——————————————————–
381 – رییس
382 – کارشناس امور اداری
383 – کارپرداز
384 – کارپرداز