اصلاحیه لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی انتزاع سازمان نقشه‌برداری کشور از وزارت دفاع ملی و الحاق آن به سازمان برنامه و بودجه

تاریخ تصویب: ۱۳۵۹/۰۴/۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۵۹/۰۴/۲۵

ماده واحده – لایحه قانونی مورخ ۱۳۵۸/۱۲/۲۵ شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اصلاح لایحه قانونی انتزاع سازمان نقشه‌برداری کشور از وزارت دفاع ملی و الحاق آن به سازمان برنامه و بودجه لغو و لایحه قانونی انتزاع سازمان نقشه‌برداری از وزارت دفاع ملی و الحاق آن به سازمان برنامه و بودجه مصوب 58.3.24 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران به قوت خود باقی و با اصلاحات زیر قابل اجرا است.

تبصره 1 – تشکیلات و شرح وظائف سازمان نقشه‌برداری کشور به وسیله سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب سازمان امور اداری کشور خواهد شد

تبصره 2 – سازمان نقشه‌برداری کشور از نظر استخدامی و معاملاتی و مالی و تابع قانون استخدام کشوری و قانون محاسبات عمومی است.

تبصره 3 – کلیه کارکنان غیر رسمی منتقل از اداره جغرافیایی ارتش به سازمان نقشه‌برداری کشور که قبل از تاریخ 1357.10.2 در استخدام سازمان جغرافیایی کشور بوده‌اند از تاریخ تصویب این لایحه طبق مقررات قانون استخدام کشوری به رسمی تبدیل میشوند.

تبصره 4 – کلیه دارایی سازمان جغرافیایی کشور (اعم از منقول و غیر منقول و وسایل و لوازم و مدارک فنی و جغرافیایی) طبق صورت جلسه‌ای که به امضاء وزیر راه و ترابری – وزیر مشاور و رییس سازمان برنامه و بودجه – وزیر دفاع ملی و نماینده نخست وزیر میرسد تعیین و سهم هر یک از سازمان نقشه‌برداری کشور و اداره جغرافیایی ارتش بر حسب احتیاج و وظائف محوله به تشخیص این کمیسیون معین و به دستگاه ذیربط تحویل خواهد شد.

تبصره 5 – به منظور ایجاد یک نظام نقشه‌برداری سالم در سطح کشور و همچنین نظارت عالیه در امور نقشه‌برداری مملکتی شورایی به نام شورای عالی نقشه‌برداری کشور وابسته به سازمان برنامه و بودجه تشکیل میشود.
وظایف و اعضاء این شورا از طرف سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

[آیین‌نامه تعیین وظایف، مقررات و اعضای شورای عالی نقشه‌برداری کشور، مصوب ۱۴۰۲]