لایحه قانونی الحاق موادی به لایحه قانونی نحوه بازنشسته کردن و بازخرید خدمت کارکنان مازاد بر احتیاج دولت

تاریخ انتشار: ۱۳۵۹/۰۴/۲۴

مصوب ۱۳۵۹/۴/۲۴


مواد زیر به لایحه قانونی نحوه بازنشسته کردن و بازخرید خدمت کارکنان مازاد بر احتیاج دولت اضافه میشود و عبارت با تصویب وزیر مربوط در ماده 5 به عبارت با تصویب هیأت وزیران اصلاح میگردد:

ماده 10 – هر گاه حداقل پنج نفر از مستخدمینی که به موجب مقررات این قانون خدمت آنها بازخرید میشود طرحی ارائه نمایند که متضمن یک نوع فعالیت تولیدی باشد و طرح مزبور نیز به تأیید سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ایران یا بانکها و مقاماتی که از طرف سازمان مزبور و بانک مرکزی اعلام میشود برسد میتوانند معادل مبالغی که در اجرای بند (ج) ماده یک به آنان پرداخت شده است وام با استفاده از امکانات و تسهیلات بانکی و یا مشارکت طبق ضوابطی که توسط مراجع مذکور در فوق تعیین میگردد دریافت نمایند.

ماده 11 – استخدام مجدد افرادی که به موجب مقررات این قانون خدمتشان بازخرید میشود در وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکتهای دولتی و شهردارها ممنوع است.

ماده 12 – در صورتی که مستخدمین موضوع بند (ج) ماده یک با موافقت سازمان مربوط بقیه مدت خدمت خود را در شهرستانها یا بخشها و روستاهای کشور ادامه دهند حکم این قانون درباره آنها اجرا نمیشود و به مناطقی که نیاز به کارمند دارند منتقل خواهند شد.

ماده 13 – کلیه قوانین و مقررات مغایر با این قانون از تاریخ 1359.4.14 ملغی است و تبصره 2 الحاقی به ماده 74 قانون استخدام کشوری لغو میشود.