‌لایحه قانونی راجع به خریداری هتلهای بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان توسط سازمان مراکز ایرانگردی و‌ جهانگردی وابسته به وزارت ارشاد ملی

تاریخ انتشار: ۱۳۵۸/۱۱/۲۹

‌مصوب 1358.11.29


1 – به سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی وابسته به وزارت ارشاد ملی اجازه داده می‌شود که هتلهای بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان را‌ خریداری و اداره نماید.

2 – به دولت اجازه داده می‌شود از محل اعتبارات سیستم بانکی مبلغ یک میلیارد ریال دیگر جهت پرداخت مطالبات معوقه کارکنان بنیاد علوی تا پایان‌ سال 1358 و مبلغ یک میلیارد ریال دیگر جهت بازخرید سوابق خدمتی تعدادی از کارکنان بنیاد مذکور که حسب تصمیم بنیاد علوی تشخیص داده‌ می‌شوند به عنوان وام در اختیار سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی قرار دهد.

3 – به دولت اجازه داده می‌شود از محل اعتبارات سیستم بانکی مبلغ پانصد میلیون ریال به منظور بهره‌برداری از هتلهای مذکور به عنوان تنخواه‌گردان‌ در اختیار سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی قرار دهد.

4 – مبالغ مذکور در ردیفهای 2 و 3 این لایحه قانونی و هزینه‌های تبعه آن از محل اعتبارات سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی ضمن بودجه سال 1360 سازمان مذکور تأمین و در وجه بانک وام‌دهنده پرداخت خواهد شد.

5 – به دولت اجازه داده می‌شود مادام که هتلهای واگذار شده از نظر مالی به حد خودکفایی نرسیده است زیان عملیاتی هتلهای مذکور را همه‌ساله پس از‌ بررسی بودجه سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی از محل اعتبارات عمومی تأمین نماید