‌لایحه قانونی ادغام شرکت ملی ذوب آهن ایران و شرکت ملی صنایع فولاد ایران و تشکیل شرکت ملی فولاد ایران

تاریخ انتشار: ۱۳۵۸/۰۹/۲۸

‌مصوب ۱۳۵۸/۹/۲۸


‌ماده واحده: به وزارت صنایع و معادن اجازه داده می‌شود که شرکت ملی ذوب آهن ایران و شرکت ملی صنایع فولاد ایران را در یکدیگر ادغام نموده‌ و از ادغام آن دو شرکت، شرکت جدیدی به نام شرکت ملی فولاد ایران تشکیل دهد.

‌تبصره 1 – کلیه سرمایه و اموال و تأسیسات و دارایی و دیون و تعهدات هر دو شرکت به شرکت جدید منتقل می‌شود و شرکت جدید از تاریخ‌ تشکیل جایگزین شرکتهای سابق بوده و قراردادهایی که شرکت‌های مزبور با اشخاص منعقد نموده‌اند به قوت خود باقی بوده و به شرکت جدید منتقل‌ می‌شود.

‌تبصره 2 – اساسنامه شرکت جدید پس از تصویب هیأت وزیران به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

‌تبصره 3 – از تاریخ تصویب این قانون، قانون تشکیل شرکت ملی ذوب آهن ایران و قانون تشکیل شرکت ملی صنایع فولاد ایران لغو می‌گردد.

‌تبصره 4 – مادامی که مقررات استخدامی شرکت جدید تصویب نشده است هر یک از کارکنان شرکتها از مقررات استخدامی خاص خود استفاده‌ خواهند کرد و از نظر مقررات مالی، مقررات مالی شرکت ملی ذوب آهن ایران معتبر می‌باشد.

‌تبصره 5 – وزارت صنایع و معادن می‌تواند شرکتهای ملی و یا دولتی دیگری را که وظایف آن با وظایف شرکت ملی فولاد ایران مشابه می‌باشد به‌ موجب این قانون در این شرکت ادغام نماید و از تاریخ ادغام قوانین و مقررات خاص این قبیل شرکتها از درجه اعتبار ساقط می‌گردد.