‌بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد دستگاه‌هایی که در اجرای تبصره 18 قانون بودجه سال 58 مورد تجدید نظر قرار خواهند گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳۵۸/۰۶/۱۵

28710 – 1358.06.15


‌هیأت وزیران دولت موقت جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 58.6.12 بنا به پیشنهاد شماره 3059 – 630703 – 1 مورخ 58.6.7 سازمان برنامه و‌ بودجه و به استناد به تبصره 18 قانون بودجه سال 58 به منظور انجام بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم در مورد دستگاه‌هایی که تحت عنوان "‌دستگاه‌ها و‌ ردیفهایی که حذف و یا مورد تجدید نظر و طبقه‌ای قرار خواهند گرفت" و فهرست آنها در صفحات 12 و 37 و 45 قسمت چهارم قانون مذکور درج گردیده است،‌ ترتیبات زیر را تصویب نمودند:

1 – کمیته‌ای مرکب از نمایندگان نخست‌وزیری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و نماینده‌ وزارتخانه یا مؤسسه ذیربط در نخست وزیری وزیر نظر نماینده آن تشکیل شده و نسبت به ابقاء انحلال یا ادغام این دستگاه‌ها در سایر دستگاه‌ها اتخاذ تصمیم‌ خواهد کرد.

2 – کمیته فوق‌الذکر در جلسات خود تکلیف پرسنل، وسایل، تجهیزات و اعتبارات این دستگاه‌ها را نیز به تناسب تصمیم خود از لحاظت ابقاء، انحلال یا ادغام‌ آنها تعیین خواهد کرد.

3 – تصمیمات کمیته در هر مورد در صورتجلسه‌ای تنظیم و توسط نخست‌وزیری برای اجرا به وزارتخانه یا مؤسسه دولتی ذیربط متبوع و دستگاه اجرایی ذیربط‌ ابلاغ می‌شود.

4 – کمیته در صورتی که لازم تشخیص دهد، در مورد آن دسته از دستگاه‌ها که در قانون بودجه سال 58 تحت عنوان "‌دستگاه‌ها و ردیفها محذوف" درج گردیده‌ است، از مقررات این تصویب‌نامه استفاده خواهند نمود.

5 – کمیته موظف است از نتیجه اقدامات خود که حداکثر سه ماه پس از تاریخ این تصویب‌نامه صورت می‌گیرد، گزارشی برای اطلاع هیأت وزیران تهیه نماید.

‌نخست‌وزیر – مهندس مهدی بازرگان