‌تصویبنامه قانونی انحلال کلیه شوراهای آموزش و پرورش مناطق کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۵۸/۰۳/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۵۸/۰۳/۰۶

‌هیأت وزیران دولت موقت جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 58.2.31 بنا به پیشنهاد شماره 2022 دو مورخ 1358.1.22 وزارت آموزش و‌ پرورش تصویب نمودند.

1 – شوراهای آموزش و پرورش منطقه‌ای در سراسر کشور منحل شوند.

2 – تا تصویب قانون اساسی جدید و تعیین شکل و وظایف شوراهای آموزش و پرورش منطقه‌ای، امور مربوط به آنها موقتاً به شوراهای آموزش و‌ پرورش استان که تعداد اعضای آنها 7 نفر و به ترتیب ذیل انتخاب می‌شوند محول گردد:
1 – مدیر کل آموزش و پرورش استان
2 – مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان.
3 – شهردار مرکز استان
4 – یک نفر از رؤسای دبیرستانها، مدارس حرفه‌ای و صنعتی و مراکز تربیت معلم مرکز استان از میان سه نفری که رؤسای آموزشگاه‌های مذکور انتخاب‌ خواهند کرد به انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش.
5 – یک نفر از رؤسای مدارس راهنمایی تحصیلی مرکز استان از میان سه نفری که رؤسای مدارس مذکور انتخاب خواهند کرد به انتخاب مدیر کل‌ آموزش و پرورش.
6 – یک نفر از رؤسای مدارس ابتدایی مرکز استان از میان سه نفر که رؤسای مدارس مذکور انتخاب خواهند کرد به انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش.
7 – یک نفر معتمد محل به انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش استان.
وظایف این شوراهای موقت همان است که در قانون شورای آموزش و پرورش منطقه‌ای سابق و آیین‌نامه‌ها و نظامنامه مربوط ذکر گردیده است.

3 – شورای آموزش و پرورش هر استان مجاز است وظایف خود را در شهرها یا بخشهایی که قبلاً در آنها شورای آموزش و پرورش منطقه‌ای دایر بوده‌ است و یا طبق مقررات دایر می‌شود به شورایی که برابر الگوی مذکور در ذیل بند دو این تصویبنامه از عوامل منطقه تشکیل می‌گردد محول نماید.