‌لایحه قانونی ادغام شرکت‌های وابسته به وزارت اطلاعات و تبلیغات [و ایجاد سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی]

تاریخ انتشار: ۱۳۵۸/۰۱/۲۱

‌مصوب ۱۳۵۸/۱/۲۱


‌ماده واحده
1 – از تاریخ تصویب این لایحه قانونی ارکان تشکیل دهنده شرکتهای سهامی تأسیسات جهانگردی، گشت‌های ایران، مرکز خانه‌های ایران و‌ سازمان مراکز جهانگردی برای ورزش‌های زمستانی ادغام و سازمانی به نام "‌سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی" به صورت شرکت سهامی وابسته به‌ وزارت اطلاعات و تبلیغات ایجاد و جانشین شرکتهای فوق می‌شود، کلیه کارکنان و بودجه و دارایی و دیون و تعهدات و همچنین سرمایه شرکتهای‌ مذکور به این سازمان منتقل خواهد شد.

2 – مجمع عمومی سازمان مذکور متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر مشاور و رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اطلاعات و‌ تبلیغات خواهد بود. وزیر اطلاعات و تبلیغات ریاست مجمع عمومی را عهده‌دار می‌باشد.

3 – اساسنامه و آیین‌نامه‌های اجرایی سازمان مذکور ظرف مدت یک ماه از طرف وزارت اطلاعات و تبلیغات تهیه و پس از تصویب مجمع عمومی‌ سازمان قابل اجرا خواهد بود. تا زمانی که آیین‌نامه‌های مربوطه به تصویب نرسیده است مقررات و آیین‌نامه‌های کنونی هر کدام از شرکتهای ادغام شده‌ قابل اجرا و معتبر خواهد بود.

4 – تا تصویب اساسنامه و آیین‌نامه‌های اجرایی سازمان و تعیین هیأت مدیره و مدیر عامل اختیارات هیأت مدیره و مدیران عامل شرکتهایی که در‌ این سازمان ادغام شده‌اند (‌شرکت سهامی تأسیسات جهانگردی، شرکت گشتهای ایران، سازمان مراکز جهانگردی برای ورزشهای زمستانی، مرکز‌ خانه‌های ایران) کماکان به قوت خود باقی خواهد بود.
‌مجمع عمومی تا تدوین و تصویب اساسنامه واحد و آیین‌نامه‌های مورد لزوم بنا به پیشنهاد وزیر اطلاعات و تبلیغات نسبت به انتخاب رییس هیأت‌مدیره و مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره سازمان اقدام می‌نماید.