لایحه قانونی متمم بودجه سال ۱۳۵۷ کل کشور

تاریخ انتشار: ۱۳۵۷/۱۲/۱۶

‌مصوب ۱۳۵۷/۱۲/۱۶


‌ماده واحده
‌به دولت موقت انقلاب اسلامی اجازه داده می‌شود.

1 – تا مبلغ یکصد و چهل و پنج میلیارد ریال از محل درآمد عمومی سال ۱۳۵۷ کل کشور به منظور پرداخت افزایشهای ناشی از اصلاحات قانون‌ استخدام کشوری و آیین‌نامه‌های اجرایی آن و تغییر ضریب جدول حقوق قانون مذکور و ترمیم حقوق بازنشستگان و وظیفه و مستمری‌بگیران و‌ کمکهای غیرنقدی و افزایش حقوق و مزایای مشمولین قانون استخدام نیروهای مسلح ملی ایران و افزایش ناشی از تغییر ضوابط حقوق و فوق‌العاده‌ مخصوص کادر اداری و هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی علمی و تحقیقاتی و کادر سیاسی وزارت امور خارجه و دارندگان پایه‌های قضایی و‌افزایش حقوق و مزایای کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی تأمین و طبق فهرستی که توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه‌ خواهد شد به مصرف برساند.

2 – تا مبلغ پانزده میلیارد ریال از محل درآمد عمومی سال ۱۳۵۷ کل کشور بابت سایر هزینه‌های ضروری تأمین و طبق فهرستی که از طرف‌ سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه خواهد شد به مصرف برساند.

3 – به منظور تأمین کمبود منابع دولت در موارد اضطراری در انتشار اوراق خزانه به میزان لازم اقدام نماید ولی به هیچ وجه بهره‌ای پرداخت‌ نخواهد شد.

4 – اختیارات حاصله در اجرای مفاد تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۵۷ کل کشور را به سازمان برنامه و بودجه تفویض نماید.

5 – تا مبلغ شش میلیارد ریال بابت بازپرداخت وامهای خارجی که سررسید پرداخت آنها در سال جاری می‌باشد از محل اعتبار ردیف 801000‌ قانون بودجه سال ۱۳۵۷ کل کشور پرداخت شود.