۱ – برای تسهیل رفت و آمد وسائط نقلیه از تمام قسمتهای شهر به نقاط مختلف شمیرانات جادههای زیر برابر نقشههایی که وسیله وزارت راه تهیه میشود احداث گردد.
الف – تعویض جاده پونک از سه راه مهرآباد به طرف شمال تا جاده سوم کرج به عرض ۶۰ متر به طول تقریبی ۱۴۰۰ متر. قزل قلعه (ششم بهمن) بهعرض ۳۵ متر و طول تقریبی ۵ کیلومتر.
ج – امتداد خیابان نواب به طرف شمال و اتصال آن به جاده فرحزاد به عرض ۴۰ متر و طول تقریبی دو کیلومتر.
د – جاده هتل هیلتون از محل تلاقی با جاده فرحزاد تا اتصال به جاده پهلوی در حدود محمودیه شمیران به عرض ۳۵ متر و طول تقریبی هفت کیلومتر.
ه – جاده ۳۵ متری از خیابان قصر (مجیدیه) در شرق جاده قدیم شمیران تا اقدسیه.
۲ – نقشههای مربوطه وسیله وزارت راه تهیه میشود و هزینه انجام کار به نسبت نصف از طرف سازمان برنامه و نصف از طرف شهرداری تهران تأمین وپرداخت خواهد شد.
۳ – کلیه اقدامات اعم از خرید املاک و اراضی و احداث و ساختمان و آسفالت جادههای نامبرده از طرف شهرداری تهران به عمل خواهد آمد.
۴ – خرید اراضی و املاک واقع در مسیر جادههای نامبرده برابر قانون اصلاح قانون توسعه معابر مصوب ۱۳۲۰ به عمل خواهد آمد ولی ترتیب پرداختقیمت از طرف شهرداری به شرح زیر خواهد بود.
الف – بهای اراضی بیاض و فاقد ساختمان اعم از محصور و معبر ظرف پنج سال از تاریخ تنظیم سند به اقساط متساوی سالیانه.
ب – بهای املاکی که دارای ساختمان باشد طبق مقررات قانون اصلاح توسعه معابر.
۵ – وزارت کشور مأمور اجرای این تصویبنامه قانونی است و مکلف است پس از افتتاح مجلسین مجوز قانونی آن را تحصیل نماید.
لایحه فوق که به موجب ماده واحده مصوب بیستم آذرماه ۱۳۴۲ [لایحه قانونی مربوط به تصویبنامههایی که از تاریخ ۱۹ اردیبهشتماه ۱۳۴۰ تا تاریخ افتتاح مجلسین (۱۴ مهرماه ۴۲) از هیئت وزیران صادر شده] به مجلس سنا تقدیم شده بود به تاریخ ۴۴.۹.۱۱ در کمیسیون کشور مجلس سنا و به تاریخ ۴۴.۱۰.۶ در کمیسیون کشور مجلس شورای ملی رد شد.
گزارش کمیسیونهای مزبور مبنی بر رد لایحه فوق در جلسه روز شنبه بیستم آذرماه ۱۳۴۴ به تصویب مجلس سنا و در تاریخ روز شنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۴۴ به تصویب مجلس شورای ملی رسید.