مقررات راجع به حساب و مخارج و اموال و اسناد سازمان اطلاعات و امنیت کشور [ساواک]

تاریخ انتشار: ۱۳۳۶/۰۹/۲۳

4/3651/732 – ۱۳۳۶/۹/۲۳


هیئت وزیران در جلسه مورخه ۱۳۳۶/۹/۲۰ بر حسب پیشنهاد شماره …….. وزارت دارائی تصویب نمودند:

نظر به اینکه به موجب ماده 39 قانون دیوان محاسبات مصوب 24 دیماه 1312 حساب و مخارج و اموال و همچنین اسناد راجع به معاملات و تعهدات و تصویب مخارجی که افشاء و مداخله در آن بر خلاف مصالح مملکتی باشد مشمول مقررات مذکور نخواهد بود و این نوع مخارج و اموال و اسناد بموجب نظامنامه که به تصویب هیئت وزراء خواهد رسید معین میگردد.
و همچنین بموجب ماده ۵ قانون مربوط به تشکیل سازمان اطلاعات و امنیت کشور مصوب 29 اسفند ماه 1335 اساسنامه سازمان و آیین‌نامه های داخلی و استخدامی و مالی مربوط به این قانون با تصویب هیئت دولت قابل اجرا است.
و همچنین به استناد بند ج ماده اول تصویبنامه شماره 2232 – ۱۳۱۳/۴/۱۱ هیئت وزیران در هر مورد که مخارج دیگری غیر از انچه در دو بند فوق معین شده پیش آید که افشاء و مداخله در آن بر خلاف مصالح مملکتی میباشد ممکن است مخارج مذکور و حساب و اسناد آن را با موافقت وزارت مالیه و تصویبنامه هیئت وزراء از مقررات قانون دیوان محاسبات مستثنی نمود .
و همچنین به استناد تصویبنامه شماره 12422 /618 – ۱۳۳۵/۷/۳ هیئت وزیران بودجه سازمان جزء بودجه سری نخست وزیر خواهد بود.
لذا حساب و مخارج و اموال و اسناد سازمان اطلاعات و امنیت کشور مشمول مقررات ذیل خواهد بود :


ماده 1- حساب و مخارج و اموال و اسناد راجع به معاملات و تعهدات و تصویب مخارج مربوط به بودجه سازمان اطلاعات وامنیت کشور از تاریخ تشکیل سازمان مزبور نیز مشمول مقررات بند الف ماده 1 تصویبنامه شماره 2232 – ۱۳۱۳/۴/۱۱ هیئت وزیران بوده و از مقررات دیوان محاسبات مستثنی میشود.


ماده 2- حساب و مخارج و اموال و اسناد راجع به سازمان اطلاعات و امنیت کشور تابع مقرراتی است که در سازمان معین شده یا بعدا تعیین خواهد شد.


ماده 3 – صورت خلاصه حساب مخارج سازمان طبق مقررات وزارت دارائی در ساواک بایگانی و اسناد هزینه پس از خاتمه هر سال منتهی تا آخر داده ماه سال بعد از بازرسی نماینده رسمی نخست وزیر با شرکت کمیسیون ذیصلاحیت که رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور تعیین خواهد نمود پس از تنظیم صورتجلسه سوزانده و محو خواهد شد .