تشکیل کمیسیونی به منظور وصول مطالبات کلیه وزارتخانه ها و شرکتها و بانکها و بنگاههای وابسته به دولت از آلمان

تاریخ انتشار: ۱۳۳۶/۰۶/۰۴

12640 / 4047 – ۱۳۳۶/۶/۴


هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۳۶/۵/۳۰ بنا بر پیشنهاد شماره 794 / 2 – ۱۳۳۶/۵/۲۷ وزارت دارائی مراتب زیر را تصویب نمودند:

1 ـ کمیسیونی مرکب از جناب آقای باقر پیرنیا معاون وزارت دارائی و آقای محمد مهرائی رئیس اداره امور عمومی و حفاظت اموال اتباع بیگانه بنمایندگی وزارت دارائی و آقایان مهدی سمیعی و ارسن برخورداریان مشاورین هیئت عامل بانک ملی ایران بنمایندگی بانک ملی ایران و آقای کاویانی رئیس بنگاه مستقل تصفیه بانک صنعتی نماینده سازمان برنامه و آقای مهندس اسکندانی بنمایندگی نخست وزیر بمنظور وصول مطالبات کلیه وزارتخانه ها و شرکتها و بانکها و بنگاههای وابسته بدولت از آلمان تشکیل شود.

2 ـ به این کمیسیون اختیار کامل داده میشود بمجرد ابلاغ این تصویبنامه بهر ترتیب که مقتضی میداند پس از تکمیل مدارک و اسناد مربوطه در تهران به آلمان عزیمت و بر طبق مقررات مورخ 27 فوریه 1953 کنفرانس لندن (مصوب بموجب ماده مجلسین) نسبت به وصول مطالبات اقدام نماید. در موقع اعزام به آلمان از هر یک از مؤسسات فوق یک نفر عزیمت خواهد کرد.

3 – کمیسیون میتواند چنانچه موسسات خصوصی و افراد درخواست نمایند نسبت به وصول مطالبات آنها با دریافت کارمزد مناسبی نیز اقدام نماید.

4 ـ دفتر این کمیسیون در سازمان برنامه خواهد بود و هزینه های متعلقه برای وصول مطالبات به نسبت میزان مطالبات بین سازمان برنامه و بانک ملی ایران و وزارت دارائی تقسیم خواهد شد.