اصلاح اساسنامه شورای عالی اقتصاد

تاریخ انتشار: ۱۳۳۶/۰۳/۲۶

7038/238 – ۱۳۳۶/۳/۲۶


هیئت وزیران در جلسه مورخه ۱۳۳۶/۳/۲۵ اساسنامه شورایعالی اقتصاد موضوع تصویبنامه 3580 – ۱۳۳۵/۲/۲۹ را بشرح زیر اصلاح نمودند:


ماده یک – اعضاء شورایعالی اقتصاد از 9 نفر به 12 نفر افزایش و وزراء راه – گمرکات و انحصارات – وزیر کشور نیز عضو اصلی شورایعالی اقتصاد میباشند و تصمیمات شورا با هفت رای قابل اجرا است.


ماده 2 – رئیس شورایعالی اقتصاد میتواند در صورت لزوم هر یک از آقایان وزراء و یا اشخاص بصیر و مطلع در امور اقتصادی و کارشناسان داخلی و خارجی را بدون حق رای برای مشورت و اظهار نظر در جلسات شورایعالی اقتصاد دعوت نماید .


ماده 3 – نیابت ریاست شورایعالی اقتصاد با دبیر کل شورایعالی اقتصاد میباشد .


ماده 4 – کلیه وزارتخانه ها و موسسات دولتی موظف میباشند علاوه بر وظائفی که در تصویبنامه 3580 – 29 / 2 / 35 تعیین گردیده است در کلیه لوایح اقتصادی نظر مشورتی شورا را جلب نمایند و یک رونوشت از تمام اقداماتی که در شئون اقتصادی بعمل میاورند و یا قراردادهائی که منعقد مینمایند برای جمع آوری اطلاعات اقتصادی و تنظیم آمار دقیق و مطالعات لازم به شورایعالی اقتصاد ارسال نمایند .


ماده 5 – دبیر کل شورایعالی اقتصاد میتواند به اشخاصی که برای دبیر خانه شورایعالی اقتصاد بنحو احسن انجام وظیفه نموده و یا بنحوی از انحاء برای پیشرفت امور دبیرخانه شوری کمک و مساعدت کرده‌اند مبلغ متناسبی بعنوان پاداش طبق مقررات و از محل اعتبار بودجه مصوبه پرداخت نماید.


ماده 6 – ماده پنج تصویبنامه شماره 3580 – ۱۳۳۵/۲/۲۹ و قسمتی از اساسنامه مزبور که با این تصویبنامه مغایر باشد لغو و کان لم یکن میباشد.

نخست وزیر