قانون مربوط به دانشجویان و دانش‌آموزان دانشکده‌ها و آموزشگاههای نظامی

تاریخ انتشار: ۱۳۳۵/۱۲/۰۵

مصوب ۱۳۳۵/۱۱/۷


ماده 1 – دانشجویان داوطلب دانشکده افسری و همچنین داوطلبان آموزشگاه های مختلفه دون افسری ارتش در صورتی که در جریان دوره‌ تحصیلی بیکی از علل مشروحه زیر از دانشکده و یا از آموزشگاه اخراج شوند مدت تحصیل در دانشکده و آموزشگاهها جزء خدمت زیر پرچم آنان‌ محسوب نخواهد شد:
1 – عدم انضباط
2 – فساد اخلاق
3 – عدم صلاحیت
4 – معافیت بر حسب تقاضای شخصی. ‌

تبصره 1 – اخراج دانشجویان دانشکده افسری باید بموجب گواهی شورای دانشکده و فرمانده دانشکده و با تصویب ستاد ارتش انجام پذیرد.

تبصره 2 – اخراج دانش‌آموزان آموزشگاههای دون افسری باید طبق گواهی کمیسیون مخصوص و فرمانده قسمت مستقل و با تصویب ستاد ارتش ‌انجام پذیرد.

تبصره 3 – چنانچه بین دانشجویان (‌و یا سربازان وظیفه دیپلمه – لیسانسیه – دکتر که برای نیل به مقام افسری به قسمت ها اعزام می‌شوند) اشخاصی ‌یافت شوند که در طی مدت تحصیلی و یا خدمت در قسمت ها عدم شایستگی آنان برای نیل به مقام افسری مشهود و در شورای مقرره در تبصره یک ‌تثبیت گردد بایستی دو سال خدمت زیر پرچم با احتساب مدت خدمت قبلی مانند افراد انجام دهند. ‌


ماده 2 – مقررات قوانین مربوط در آن قسمت که با مقررات این قانون مغایرت داشته باشد ملغی است.
وزارت جنگ مأمور اجرای این قانون است.


قانون فوق که مشتمل بر دو ماده و سه تبصره است در جلسه یکشنبه هفتم بهمن ماه یکهزار و سیصد و سی و پنج به تصویب مجلس شورای ملی‌ رسید. ‌
رئیس مجلس شورای ملی – رضا حکمت ‌

قانون بالا در جلسه 1334.3.13 به تصویب مجلس سنا رسیده است.