قانون بودجه سال ۱۳۰۶ مملکتی و اجازه پرداخت مخارج مملکتی بر طبق تشخیص کمیسیون بودجه در اسفند ماه ۱۳۰۶

تاریخ انتشار: ۱۳۰۶/۱۲/۱۳

‌مصوب لیله ۱۳ اسفند ماه ۱۳۰۶ شمسی


ماده واحده – مجلس شورای ملی عایدات مملکتی را از بابت ۱۳۰۶ مطابق تشخیص بجزء کمیسیون بودجه که بالغ بر مبلغ دویست و پنجاه و‌ هشت میلیون و بیست و پنجهزار و هشتصد قران است تصویب و بوزارت مالیه اجازه میدهد که حقوق و مصارف هذه‌السنه وزارت خانه‌ها و ادارات‌ دولتی و مستمریات و شهریه‌ها و حقوق منتظرین خدمت و سایر مخارج مملکتی را بر طبق بودجه‌های تفصیلی که در کمیسیون بودجه تصویب شده و‌جمع آن دویست و چهل و یک میلیون و پانصد و چهل و دو هزار و هشتصد و پانزده قران و ششصد دینار بالغ می‌گردد با تطبیق قانون محاسبات‌ عمومی و قانون استخدام کشوری و سایر قوانین مربوطه در اسفند ماه کارسازی دارد.

تبصره ۱- مبلغ یک میلیون و صد و هشتاد هزار لیره از عایدات 1306 نفط جنوب در جزو عواید سنه 1307 منظور شده و معادل مبلغ پیش‌بینی‌شده در بودجه ۱۳۰۶ از این بابت از محل اضافه وصولی و سایر منابع عایدات ۱۳۰۶ برای مخارج مربوطه تخصیص داده میشود.

تبصره ۲- بودجة مؤسسات و حقوق مشاغلی که از اعتبارات عوارض معارفی ببودجه ۱۳۰۶ وزارت معارف منتقل گردیده است و همچنین‌ حقوق و مصارف کلاس های جدیدالتأسیس از تاریخ انتقال و تأسیس پرداخت خواهد شد.

تبصره ۳- مستخدمین اداری حق تدریس موظفاً (‌باستثناء مدارس عالی) ندارند و وزارت مالیه مکلف است بهیچ عنوان دو حقوق بیکنفر‌ ندهد.


ماده واحده – مفاد فقره سوم ماده واحده بودجه ۱۳۰۷ شامل حال کسانیکه فقط به شغل معلمی اشتغال دارند ولو اینکه مستخدم رسمی ‌دولت هم محسوب بشوند نخواهد بود. مقررات این ماده از اول فروردین ۱۳۰۷ بموقع اجراء گذاشته خواهد شد.


این قانون که مشتمل بر یک ماده است در جلسة لیله سیزدهم اسفند ماه یکهزار و سیصد و شش شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

رئیس مجلس شورای ملی – حسین پیرنیا