طریقه محاکمه و مجازات اداری و انضباطی مامورین اداره پلیس راه‌آهن

تاریخ انتشار: ۱۳۳۲/۱۱/۲۸

۴۰۴۴۶ – ۱۳۳۲/۱۱/۲۵


هیئت وزیران در جلسه مورخ تاریخ ۱۳۳۲/۱۱/۲۴ بنا بپیشنهاد شماره 14485ـ16091ـ 15-11-32 وزارت راه و با توجه به ماده 24 قانون کیفر بزه‌های راه‌آهن و آئین‌نامه‌های تقصیرات اداری و مجازاتها مصوب تیرماه 315 و فروردین 1317 تصویب نمودند:
فصل ششم از آئین‌نامه سازمان و اصول و وظائف اداره پلیس راه‌آهن موضوع تصویب‌نامه شماره 7ر607 ـ 12ر7ر29 از تاریخ صدور این تصویب‌نامه لغو و بشرح پیوست اصلاح میشود.

از طرف نخست وزیر وزیر راه ـ سرلشگر گرزن


[…]

فصل ششم

ماده 33) افسران و همردیفان و کارمندان و استواران و درجه‌داران و افراد در مورد تخلفات اداری مشمول مقررات آئین‌نامه دادرسی دادگاه اداری مصوب تیرماه 31 بوده و خدمتگزاران جزء مشمول مقررات آئین‌نامه مصوب فروردین ماه 317 میباشند.

ماده 34)- در موارد تقصیرات اداری و رسیدگی بتخلفات افسران و همردیفان و کارمندان و استواران و درجه‌داران و افراد و مستخدمین جزء دادگاه اداری با اجازه رئیس راه‌آهن در حدود آئین‌نامه‌های دادرسی دادگاه‌های اداری در اداره پلیس راه‌آهن تشکیل خواهد شد.

ماده 35) – تقصیرات انضباطی که تنبیه و مجازات آنها در حدود اختیارات رئیس اداره پلیس راه‌آهن است بشرح زیر میباشد.
1) -غفلت
2)- تاخیر در انجام وظیفه
3) – تمرد بدون سوء نیت
4)- غیبت از ده روزکمتر

ماده 36) حدود اختیارات اداره پلیس راه‌آهن در مورد تنبیه انضباطی مامورین خاطی بشرح زیر خواهدبود:
الف )- اخطار کتبی بدون درج در ورقه خدمت.
ب )- توبیخ کتبی با درج در ورقه خدمت.
ج )- محرومیت از مرخصی سالیانه.
د )- بازداشت با خدمت یا بدون خدمت تا 20 روز.

ماده37)- حدود اختیارات رؤسای واحدهای انتظامی در مورد تنبیهات مأمورین خاطی طبق بندالف و ب و ج
ماده 26 و یکهفته بازداشت با خدمت یا بدون خدمت میباشد.

ماده 38 ) در صورتی که مأمور خاطی مستوجب تنبیه بیشتری باشد رئیس واحد مربوطه مراتب را با ذکر نوع تقصیر بمرکز گزارش و از طرف اداره پلیس راه‌آهن دستور مجازات و یا تشکیل دادگاه اداری صادر خواهد شد.

ماده 39) اجرای احکام قطعی صادره از دادگاه اداری در مورد درجه‌داران و افراد و خدمتگزاران جزء بطور کلی و افسران و همردیفان و کارمندان و استواران در مورد فقرات 1 و 2 ماده 38 قانون استخدام کشوری به اداره پلیس راه‌آهن و اجرای بقیه مجازاتها با پیشنهاد اداره پلیس راه‌آهن و موافقت مدیرکل راه‌آهن و تصویب وزیر راه خواهد بود.

ماده 40) – حدود وظائف اداری و مالی و همچنین طرز اجرای بودجه مصوبه اداری پلیس راه‌آهن اعم از پرسنلی و هزینه‌های اداری در مرکز و نواحی بموجب آئین‌نامه‌ای که به تصویب وزیر راه خواهد رسید تعیین میگردد

این آئین‌نامه مشتمل بر 6 فصل و 40 ماده میباشد.وزارت راه مأمور اجرای آن خواهد بود.