لایحه قانونی معافیت مشمولین فارغ التحصیل دیپلمه لیسانسیه دکتر متولدین 1306 و 1307 مازاد بر احتیاجات دانشکده افسری احتیاط

تاریخ انتشار: ۱۳۳۲/۰۵/۲۵

مصوب ۱۳۳۲/۵/۲۰


ماده اول )
کلیه مشمولین فارغ التحصیل بلامانع و سربازان آماده بخدمت دیپلمه – لیسانسیه – دکتر متولد 1306 و 1307 که در شهریور ماه سال جاری بخدمت احضار میگردند باید به وضعیت آنها رسیدگی شده پس از انجام مراسم قرعه کشی آن عده که مازاد بر احتیاجات دانشکده افسری احتیاط و ادارات بهداری و دامپزشکی ارتش تشخیص می شوند و همچنین مشمولینی که مدت برگ معافیت قانونی آنان منقضی نگردیده بشرح زیر:
الف) دارندگان برگ عدم اصابت قرعه.
ب) دارندگان برگ معافیت موقت تکفل.
د) فارغ التحصیلان آماده بخدمت رسته های مالی و اداری و خارج صف
هـ) فارغ التحصیلانی که بعلت عدم احتیاج از دانشکده افسری خارج و برگ آماده بخدمت دریافت نموده اند.
و) فارغ التحصیلانی که پرونده آنان برای تعیین وضع مزاجی در سرویسهای بهداری ارتش در جریان رسیدگی باشد و موفق بشرکت در مراسم قرعه کشی نشوند.
می توانند در ظرف مدت شش ماه از تاریخ اجرای این لایحه قانونی بارعایت شرایط مذکوره در ماده اول لایحه قانونی معافیت مشمولین نظام وظیفه متولد 1306 الی 1311 مصوب بیستم تیرماه 1332 وجوه مقرر را پرداخته برگ معافیت از خدمت زیر پرچم را دریافت دارند درباره مشمولین این ماده در صورت عدم تمایل به پرداخت وجه بر طبق قانون خدمت نظام وظیفه عمومی رفتار خواهد شد .


ماده دوم ) پس از تأمین احتیاجات ارتش مقرر در ماده اول این لایحه قانونی مشمولین غایب سنوات مذکور و غائبین ماده اول این لایحه قانونی دارای هر وضعی که باشند با پرداخت مبلغ پنج هزار ریال بعلاوه یکصدم دارائی بر طبق بند (ب) ماده اول لایحه قانونی مصوب بیستم تیرماه 1332 می توانند در ظرف مدت شش ماه مقرر در لایحه قانونی مزبور از معافیت استفاده نمایند و در غیر این صورت پس از جلب و با حضور بر طبق مقررات قانون نظام وظیفه با آنان رفتار خواهد شد و با درجه سربازی وظیفه خدمت مقرره را انجام خواهند داد.


ماده سوم ) طرز پرداخت وجه و دریافت برگ رسید بانک و برگ معافیت بر طبق لایحه قانونی مصوب 1332/4/20 خواهد بود و مقررات مواد 4 و 7 و 8 و 9 لایحه قانونی مزبور در مورد مشمولین فارغ التحصیل نیز باید رعایت شود.


ماده چهارم ) این لایحه قانونی از تاریخ اول شهریور ماه 1332 بموقع اجرا گذاشته می شود و کلیه وزارخانه ها مأمور اجرای آن خواهند بود.


بر طبق قانون تمدید مدت اختیارات مصوب سی‌ام دیماه 1331 لایحه قانونی معافیت مشمولین فارغ التحصیل دیپلمه – لیسانسیه – دکتر- متولدین 1306 و 1307 مازاد بر احتیاجات دانشکده افسری احتیاط مشتمل بر 4 ماده تصویب میشود.
بتاریخ 20 مرداد ماه 32

نخست وزیر – دکتر محمد مصدق